9 روش موثر در تبلیغات اینترنتی

9 روش موثر در تبلیغات اینترنتی

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی هستند. بهره گیری از آن ها در مکان های مناسب نتایج مطلوبی را حاصل می کند. استفاده از انواع تبلیغات آنلاین برای برند ها ضروری است. حفظ و ارتقای موقعیت برند در گرو حضور در اینترنت می باشد.

 بهترین راه برای ورود برندها در عرصه جهانی بدون شک به کارگیری انواع تبلیغات اینترنتی می باشد. دلیل این امر نیز مزیت های این سبک از بازاریابی می باشد. از انواع آن ها می توان به تبلیغات بومی، تبلیغات نمایشی (بنری)، تبلیغات شبکه های اجتماعی، تبلیغات موبایل، ایمیل مارکتینگ، ریمارکتینگ، ویدئو مارکتینگ و غیره اشاره کرد.

برای تعیین استراتژی تبلیغاتی میبایست به درک نسبی از انواع تبلیغات آنلاین رسید. تنها اینگونه است که می توان استراتژی های تبلیغاتی پیاده سازی کرد تا خط مشی بازاریابی سازمان مشخص گردد. در ادامه با راگت همراه باشید تا به بررسی همه جانبهء انواع تبلیغات اینترنتی بپردازیم.

9 روش موثر تبلیغات اینترنتی

9 روش موثر تبلیغات اینترنتی به صورت مختصر و مفید شرح داده می شود. راگت در مطالبی جداگانه به بررسی جزء جزء و همه جانبهء مطالب پرداخته است. در اینجا سعی شده تا دسته بندی صحیحی برای انواع تبلیغات آنلاین ارائه شود. 9 روش موثر تبلیغات اینترنتی گزینش متداول ترین و محبوب ترین روش های این سبک می باشند.

تبلیغات بومی یا همسان

تبلیغات بومی یا همسان (native advertising) از انواع تبلیغات اینترنتی می باشند. این سبک ازمنظر نام، مفهوم سنتی و قدیمی را تداعی می کند. این در صورتی است که در سبکی کاملا آنلاین و هوشمندانه از انواع تبلیغات آنلاین می باشد.

تبلیغات بومی یا همسان جزء زیرمجموعه ی دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) محسوب می شود. نوعی بازاریابی که اطلاعات مفید، جذاب و هدفدار برای مخاطبان شما ارائه می کند، به گونه ای که تبلیغ به شکل محتوای خود سایت یا غیر تبلیغی به نظر بیاید.

ابزارهای مختلفی در تبلیغات native وجود دارد اما ساده‌ترین آن ایجاد وبلاگ است. تبلیغات بومی یا همسان نه تنها به صورت ناخواسته نمایش داده نمی‌شوند بلکه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی نمایند. فراتر از آن اغلب برای مخاطبان ارزشمند محسوب می شود.

در راگت بخوانید: تبلیغات بومی چیست؟

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو (SEM) با اهداف گوناگونی انجام می گیرد. این روش از انواع تبلیغات اینترنتی محسوب می شود. آنچه نیاز است پیاده سازی تخصصی سئو (SEO) و تولید محتوا می باشد.

در بازاریابی موتور جستجو، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار جهت نمایش تبلیغات استفاده می‌شود. به این صورت که تبلیغات هنگام جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده نمایش داده می‌شود. شما می توانید در مقاله های مرتبط با تولید محتوا و سئو به شکل تخصصی تر با این دو سبک آشنا شوید. بازاریابی موتور جستجو در انواع تبلیغات آنلاین بازدهی بالایی دارد. اما نیازمند صبر و تداوم در فعالیت کاری می باشد.

تبلیغات نمایشی (بنری)

تبلیغات نمایشی (بنری) از رایج ترین انواع تبلیغات آنلاین محسوب می شوند. وبسایت های بی شماری در این زمینه فعالیت می کنند. با بهره مندی از این سبک می توانید در سطوح مختلف تبلیغات نمایشی (بنری) را اجرا کنید. به نسبت تعداد بازدید و نرخ کلیک قیمت هر تبلیغ و میزان ارزش آن مشخص می شود.

برای آنالیز میزان بازدهی این سبک بررسی تعداد بازخورد ها از این منبع متداول است. از منظر ما این سبک از انواع تبلیغات اینترنتی بر خلاف محبوبیت رایج، آن چندان برای کاربران خوشایند نیست.

تبلیغات تلفن همراه

تبلیغات تلفن همراه به عنوان عضوی از مجموعهء انواع تبلیغات اینترنتی در میدان حضور دارد. نکتهء حائز اهمیت این است که تمام کمپین ‌های تبلیغات آنلاین میبابست با پلتفرم موبایل تطبیق داده شود.

استفاده طراح های خلاقانه ریسپانسیو به افزایش کارایی تبلیغات تلفن همراه منتهی می شود. نکته ای که بر اهمیت این سبک می افزاید پیشی گرفتن تعداد کاربران موبایل از رایانه ها می باشد.

توجه به این قابلیت نه تنها حکم بازاریابی را دارد بلکه با توجه به الگوریتم Mobile-First به بهبود سئو سایت کمک خواهد کرد.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

تبلیغات شبکه های اجتماعی از محبوب ترین سبک های انواع تبلیغات آنلاین محسوب می شوند. بدلیل حجم بالای کاربران شبکه های اجتماعی بازاریابی در این عرصه متداول شده است.

تبلیغات شبکه های اجتماعی میبایست با استراتژی و هدفمند اجرا شود. تبلیغات فیسبوک، توییتر و لینکدین از مهم ترین انواع این سبک می باشند.

شناخت بازار هدف در این سبک از انواع تبلیغات اینترنتی حائز اهمیت است. دلیل این امر شناخت بهترین کانون برای اجرا و موثرترین سبک تبلیغات آنلاین می باشد.

تبلیغات ریمارکتینگ

تبلیغات ریمارکتینگ این امکان را فراهم می کند تا تبلیغات را در معرض دید افرادی بگذارید که هدفمند انتخاب شده اند. این افراد کسانی هستند که قبلا از سایت شما بازدید کرده و یا از نرم افزار شما استفاده کرده اند. این سبک از انواع تبلیغات آنلاین هدفمند و کارامد می باشد.

برای مثال، اگر کاربری بدون ثبت سفارش از وب سایت شما بازدید کند می توانید او را به خرید تشویق کنید. هدفمندی این سبک از انواع تبلیغات اینترنتی در حد بسیاری بالایی قرار دارد. در این روش، با بازاریابی مجدد از طریق ابزارهای ارتباطی مختلف انجام می گیرد.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ به زمان پیدایش این سرویس ارتباطی باز میگردد. البته در این برهه زمانی این سیستم دچار تغییرات چشم گیری شده و بهبود یافته است. تا اینجا به بررسی 6 سبک از انواع تبلیغات اینترنتی پرداختیم. سبکی که هم اکنون با نام ایمیل مارکتینگ بررسی می کنیم می تواند از منظر تجاری بسیار سودآور باشد.

این روش بهترین ابزار برای حفظ مشتریان فعلی می باشد. دانستن اینکه هزینه جذب مشتری بیش از 7 برابر هزینه نگهداری مشتریان فعلی است، اهمیت این مسئله را روشن می کند. پس تبدیل مصرف کنندگان به مشتریان وفادار در ایمیل مارکتینگ قابل اجرا خواهد بود.

برخی از سرویس‌های این سبک از انواع تبلیغات آنلاین عبارت است از:

  1. MailChimp
  2. mailerlite
  3. Constant Contact
  4. AWeber
  5. ConvertKit
  6. GetResponse
  7. Campaign Monitor
  8. Active Campaign

که اجرای استراتژیک آن ها نیازمند آموزش و کسب تجربه می باشد.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی از جذاب ‌ترین روش تبلیغات اینترنتی و از راه‌ های موثر بازاریابی آنلاین است. در این سبک از المان‌های سمعی و بصری استفاده می‌شود که برای بیننده بسیار جذاب است. هم چنین تاثیر تبلیغات ویدئویی بر ضمیر ناخودآگاه بیننده غیرقابل کتمان است.

استفاده از ویدیو به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی، ایدهء کارامدی است. یوتیوب بزرگترین پایگاه ویدیویی جهان، امکان نمایش تبلیغات ویدیویی در ابتدای کلیپ ها را می‌دهد. تبلیغات در وبسایت های داخلی نظیر آپارات نیز به همین شیوه قابل اجراست. هم چنین این روش به بهبود سئو سایت کمک می کند.

انواع تبلیغات آنلاین دامنهء گسترده ای دارند. اما از منظر ما این سبک، بسته به کیفیت محتوا بازدهی حتمی به همراه خواهد داشت.

تبلیغات نرم افزاری

تبلیغات نرم افزاری به دلیل حجم بالای کاربران تلفن های هوشمند پا به چرخه انواع تبلیغات آنلاین نهادند. جدای از تعدد کاربران، تعداد اپلیکیشن ها نیز به دلیل بالا بودن تقاضا افزایش یافته اند. صاحبان نرم افزار ها به منظور درآمدزایی اقدام به درج آگهی در اپلیکیشن های خود می‌کنند.

با استفاده از گوگل ادز می توان تبلیغات نرم افزاری را در هزاران نرم افزار نمایش داد. لازم به ذکر است بهترین روش‌ افزایش نصب اپلیکیشن، تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور می باشد. برای تبلیغات در این دو مارکت می‌توانید از پلتفرم Google Ads استفاده کنید.

در انتها …

در انتها و پس از بررسی همه جانبهء انواع تبلیغات اینترنتی زمان تعیین استراتژی تبلیغاتی شرکتتان فرا رسیده است. با پیشرفت ترکیبی فناوری و اینترنت، می‌توان رشد روش های تبلیغات گوناگون را مشاهده کرد.

امروزه، حضور در خط مقدم فناوری اطلاعات و اینترنت یک ضرورت است. در صورت عدم حضور برندها در این حوزه شکست حتمی خواهد بود.

برنامه ریزی همه جانبه در پیاده سازی انواع تبلیغات آنلاین یک ضرورت است. راگت به عنوان اولین مشاور تبلیغاتی با هوش مصنوعی در جهان دستیابی به این اهداف استراتژیک را تسهیل نموده است.

برای دریافت مشاور تبلیغاتی از طریق این لینک اقدام کنید.