افزونه سئو وردپرس و 3 نکته مهم برای بهینه سازی و سئو

افزونه سئو وردپرس و 3 نکته مهم برای بهینه سازی و سئو

سایت ساز وردپرس و بهینه سازی آن با افزونه سئو وردپرس یکی از بهترین روش های ورود و رشد در فضای کسب و کارهای آنلاین است. امروزه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینترنتی شدن کسب و کارها و تمایل روز افزون مردم برای انجام امور از طریق وب و حتی علاقه شگفت انگیز آنها به خرید آنلاین، بهینه سازی سایت به امری لازم تبدیل شده است.

چرا سئو وردپرس

به جرئت می‌توان گفت که رقابت بر سر جایگاه اولین صفحه و رتبه یک گوگل خصوصاً در موضوعی که طیف وسیعی از مردم آن را جستجو می‌کنند به یک اصل بنیادی و مهم در کسب و کارهای دیجیتال “تحت وب” تبدیل شده است. با راگت همراه باشید تا در مورد چرائی و چگونگی سئو کردن سایت وردپرسی ، یک بررسی انجام دهیم.

سئوی وردپرس چیست! چرا و چگونه؟!

سئو یعنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و تقریباً همه این را می‌دانند! اما چرا سئو سایت اهمیت دارد؟! سئو یا همان بهینه سازی گوگل به شما کمک می‌کند تا در یک روند رشد طبیعی و هوشمندانه قرار گیرید؛ اما امروزه S.E.O  فقط یک اصطلاح نیست! سئو کردن سایت وردپرسی از یک روند ساده به چالشی بزرگ و رقابت‌های سخت تبدیل شده است.

تلاش وردپرس برای وجود سایت های بهینه

البته همین که سایت وردپرسی داریم روند بهینه سازی سایت کمی آسان به نظر می‌رسد، چون وردپرس سعی می‌کند اصول اولیه‌ای مانند توجه به دسته بندی و برچسب‌ها را رعایت کند. حتی به نکاتی مانند صفحات والد و فرزند نیز توجه نموده است اما بهینه سازی سایت وردپرسی هر روز سخت‌تر و دقیق‌تر می‌شود و اینجا افزونه‌ سئو وردپرس به کمک شما می‌آیند تا بتوانید روند سئو سایت و بهینه سازی محتوا را بهبود دهید.

آیا ورد پرس با اصول سئو سازگار است؟!

اکثر کاربران سایت‌های بزرگ ورد پرسی خصوصاً استفاده‌کنندگان نسخه فروشگاهی وردپرس از سرعت کم آن شکایت دارند. برنامه‌نویسی اختصاصی سایت برای پروژه های بزرگی  مثل  دیجیکالا، دیوار یا حتی فکرهای بزرگ مانند پلتفرم آمازون، بسیار بهتر از استفاده از CMS آماده است ولی اگر گوگل بتواند موضوع و محتوای سایت شمارا به خوبی درک کند، قطعاً رتبه‌های خوبی را حتی در صفحات یک کسب خواهید کرد. شرکت پشتیبان ورد پرس سعی می‌کند در هر بروز رسانی، هسته ورد پرس را ارتقاء داده و وضعیت سرعت ورد پرس – ووکامرس  و ارتباط آنها با پایگاه داده را بهبود بخشد. اما به هر حال یک افزونه تخصصی می‌تواند به شما کمک کند.

آیا به افزونه سئو وردپرس نیاز داریم؟!

موضوع نیاز یا عدم نیاز به افزونه سئو به سطح دانش در تولید محتوا و تسلط به طراحی رابط کاربری “برای سایت ” وابسته ست. اگر در زمینه تولید محتوای محصول و وبلاگ تخصص داشته باشید و بتوانید از طریق روش‌های کدنویسی ” استاندارد ورد پرس ” سایت خود را بهینه کرده و کدهایی مانند: راهنمای کلمه کلیدی – عنوان سفارشی محتوا – توضیحات متا – کدهای اسکیما و غیره را جای گذاری و رعایت کنید؛ قطعاً برای استفاده از پلاگین سئوی وردپرس بی نیاز خواهید شد. اما موارد زیادی وجود دارد که استفاده از افزونه یا همان پلاگین های وردپرس را لازم می‌کند. پس در ادامه با من همراه باشید.

افزونه سئو وردپرس

افزونه سئو وردپرس چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می دهد؟!

افزونه های سئو وردپرس معمولا از همان لحظه نصب و فعال کردن افزونه ، یک راه اندازی اتوماتیک دارد. این راه انداز در همان ابتدای کار سوالاتی در زمینه نوع سایت و یا روش ارائه خدمات ، طرح نموده و شما باید گزینه های مناسب را انتخاب کنید.

تنظیمات بیشتر را تجربه کنید

در ادامه کار، تنظیماتی مانند : سبک عنوان سئو – تنظیم توضیحات متا و موارد تخصصی تر مانند : نقشه سایت را در اختیار دارید که بهتر است با دقت و دانش کافی ، این موارد را برگزیده یا تنظیم کنید. هنگامی که افزونه سئو وردپرس را نصب و فعال نمودید متوجه خواهید شد که در تمام قسمت های سایت مانند : برگه ها – نوشته ها – دسته ها- برچسب ها – محصولات و ده ها بخش دیگر ، گزینه هایی برای تعیین کلمه کلیدی و یا سایر موارد ضروری “سئو” اضافه شده است.

همه این ها به شما اجازه می دهد تا با کمک افزونه سئو سایت وردپرس ، اهداف و مسیر را مشخص نموده و رتبه های سایت را با رسیدن به صفحه اول گوگل و چه بسا ” رتبه اول ” ارتقاء دهید. تا اینجای کار، متوجه شدیم که نصب و استفاده از پلاگین سئو وردپرس بسیار جالب و مفید است. با من همراه باشید تا 3 مورد از بهریت افزونه های سئو را به شما معرفی کنیم

google.com

شماره یک : افزونه Yoast SEO

افزونه ” یواست سئو وردپرس ” یک پلاگین قدرتمند و فوق العاده عالی برای بهینه سازی سایت وردپرسی است. این پلاگین در بین کاربران ایرانی وب و کارشناسان سئو سایت نیز از اهمیت و محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است. نسخه معمولی این افزونه در مخزن افزونه های سئو وردپرس در دسترس است و برای خرید لایسنس و دانلود نسخه حرفه ای آن می توانید از طریق سایت رسمی این شرکت اقدام نموده و یا آنرا از طریق راگت سفارش دهید. این افزونه برای سئوی محتوای متنی و بهینه سازی نسخه های فروشگاهی وردپرس بسیار درخشان عمل کرده است. به شما توصیه می کنم در دوره آموزش سئو ماکان شرکت کنید تا از آموزش های اختصاصی این افزونه قدرتمند نیز بهره مند شوید.

شماره دو : رنک مث سئو

این روزها نام افزونه وردپرسی “رنک مث سئو” را زیاد شنیده ایم ! سئو کارهای حرفه ای معتقد هستند که افزونه رنک مث سئو جایگزین مناسبی برای کوچ از یواست است! طبق نظر برنامه نویسان ، ظاهرا این پلاگین از نظر کدنویسی و حتی خطوط نوشته شده و مربوط به دیتای سئو ” در هر صفحه ، نوشته یا محصول ” بسیار بهتر از یواست عمل می کند. این افزونه در رقابت با یواست ، امکانات ویژه ای مانند : اختصاصی کردن نقش کاربران برای دسترسی به امکانات رنک مث را در نظر گرفته است. این پلاگین نیز مانند همپای خود در دو نسخه عادی و پرمیوم در دسترس است. برای نصب افزونه Rank Math می توانید نام آن را در قمت افزونه ها جستجو کرده و آنرا نصب کنید

تفاوت رنک مث معمولی با پرو

یکی از مهم ترین مزایای رنک مث نسخه پرو نسبت به ورژن معمولی ؛ داشتن امکانات هوشمند برای کاوش و ایده یابی کلمات کلیدی مناسب محتوا و دارای جستجوی زیاد است. این فزونه ” در نسخه پرمیوم”  ده ها امکانات ویژه را در نظر گرفته است. شما برای نصب و فعال سازی  RankMath می توانید با کارشناسان راگت در ارتباط باشید.

افزونه All in One SEO

ما پس از بررسی چند قالب و هنگام نصب افزونه سئو وردپرس، متوجه شدیم که برخی از قالب ها و سایر افزونه های وردپرسی ظاهرا با هردو افزونه یواست و رنک مث تداخل داشته و سایت وردپرسی شما را دچار مشکل می کنند. البته رفع تداخل افزونه های سئو برای کارشناسان راگت میسر است ولی اگر شما با چنین مشکلاتی درگیر هستید ما افزونه All in One SEO  را به شما پیشنهاد می کنیم. نسخه معمولی آن از طریق مخزن وردپرس و یا بخش دانلود افزونه ها میسر است. این افزونه وردپرسی نیز امکانات خوبی را برای سئو ارائه می کند. نسخه تجاری all in one SEO  نیز توسط کارشناسان S.E.O  راگت در دسترس و قابل نصب است.

آیا امکان تغییر افزونه سئو وردپرس وجود دارد؟!

در برخی از مواقع و بنا بر تشخیص کارشناس فنی سئو یا ادمین سایت ، تصمیم گرفته می شود که افزونه سئو وردپرس را هرچه که هست با نسخه دیگر آن جایگزین نمایند. البته برای انجام این کار مشکل خاصی وجود ندارد. اگر بهینه سازی و سئو سایت وردپرسی به طور اصولی و استاندارد انجام شده باشد ، تعویض افزونه سئو وردپرس برای رتبه های شما مشکل خاصی ایجاد نمی کند و نهایتا تاثیرات آن بین یک الی دو هفته رفع می شود. دیده شده در صورتیکه یک یا چند مقاله و محصول دچار افت رتبه شود، چه بسا اگر افزونه بهتری را جایگزین کرده باشید چند هفته بعد از تعویض افزونه سئو وردپرس رتبه های سایت ارتقاء می یابد.

[elementor-template id=”12490″]