سلبریتی ها یا همان افراد شناخته شده و حضور موثر آن ها در انواع سبک های تبلیغاتی باعث مورد توجه قرار گرفتن مفهوم سلبریتی برندینگ و تعدد استفاده از سلبریتی ها در بازاریابی تبلیغاتی شده است.
در کشور ما به دلیل شرایط اجتماعی موجود فعالیت چهرههای مطرح در امور تبلیغاتی ممکن است با موانعی روبرو باشد اما در زمینه ی ترویج استفاده از تولیدات داخلی استفاده از چهرههای مشهور میتواند به تشویق هم وطنان به استفاده از محصولات و خدمات تولید کنندگان و برندهای داخلی در مقابل رقبای خارجی بیانجامد.
سلبریتی ها و تبلیغات برندینگ
از آنجایی که اکثریت جامعه از چشم بهعنوان عنصر اعتمادشان بهره میگیرند و از سمت دیگر مردم به افراد مشهور از قبیل هنرمندان و ورزشکاران اعتماد دارند، با حضور این افراد در تبلیغ محصولات و خدمات باعث افزایش تقاضا و تشویق مصرف کنندگان خواهد شد.
برای بازاریابی و تبلیغات به این سبک حتی می توان از شخصیت یا خصوصیت خاصی از افراد مشهور استفاده کرد، برای مثال استفاده از صدای چهرههای مشهور، برخی از چهره ها با صدای خاص و شناخته شده خود بدون نمایش تصویرشان میتوانند تداعی کننده یک ذهنیت خوب شوند، استفاده از مدل ها و بدنسازان معروف در تبلیغات مد و لباس، استفاده از ورزشکاران در تبلیغات وسایل ورزشی و … که از سبک های تبلیغات سلبریتی برندینگ می باشند.
تبلیغات به وسیله ی افراد سر شناس به عبارتی اعتبار بخشیدن به آن محصول یا خدمت می باشد.
در مواردی برندهای شناخته شده برای تبلیغات جامع خود سلبریتی ها را به انحصار خود در می آورند و این امر در گذر زمان باعث می شود تا فرد مشهور در هر زمان و مکان برای مردم تداعی کننده ی محصولات و خدمات شرکت باشد.
مردم از این که در بخش های تبلیغات محیطی شهر هایشان مانند پل های عابر پیاده، اتوبوس ها، خیابان ها، فروشگاه ها و … چهره های محبوبشان را در عرصه های مختلف را می بینند، راضی به نظر می رسند و شرکت های تجاری نیز از این که می توانند به سود دهی بیشتر برسند، خشنودند.
اگرچه عده ای هم به دلایل مختلف به انتقاد از این سبک تبلیغات می پردازند اما به دلیل جریان مثبت و رو به رشد اقتصادی، صدایشان به جایی نمی رسد.