سلبریتی برندینگ، تبلیغات با استفاده از سلبریتی ها

سلبریتی برندینگ، تبلیغات با استفاده از سلبریتی ها

 

سلبریتی ها یا همان افراد شناخته شده و حضور موثر آن ها در انواع سبک های تبلیغاتی باعث مورد توجه قرار گرفتن مفهوم سلبریتی برندینگ و تعدد استفاده از سلبریتی ها در بازاریابی تبلیغاتی شده است.

در کشور ما به دلیل شرایط اجتماعی موجود فعالیت چهره‌های مطرح در امور تبلیغاتی ممکن است با موانعی روبرو باشد اما در زمینه ی ترویج استفاده از تولیدات داخلی استفاده از چهره‌های مشهور می‌تواند به تشویق هم وطنان به استفاده از محصولات و خدمات تولید کنندگان و برندهای داخلی در مقابل رقبای خارجی بیانجامد.

سلبریتی ها و تبلیغات برندینگ

از آنجایی که اکثریت جامعه از چشم به‌عنوان عنصر اعتمادشان بهره می‌گیرند و از سمت دیگر مردم به افراد مشهور از قبیل هنرمندان و ورزشکاران اعتماد دارند، با حضور این افراد در تبلیغ محصولات و خدمات باعث افزایش تقاضا و تشویق مصرف کنندگان خواهد شد.

برای بازاریابی و تبلیغات به این سبک حتی می توان از شخصیت یا خصوصیت خاصی از افراد مشهور استفاده ‌کرد، برای مثال استفاده از صدای چهره‌های مشهور، برخی از چهره ها با صدای خاص و شناخته شده خود بدون نمایش تصویرشان می‌توانند تداعی کننده یک ذهنیت خوب شوند، استفاده از مدل ها و بدنسازان معروف در تبلیغات مد و لباس، استفاده از ورزشکاران در تبلیغات وسایل ورزشی و … که از سبک های تبلیغات سلبریتی برندینگ می باشند.

تبلیغات به وسیله ی افراد سر شناس به عبارتی اعتبار بخشیدن به آن محصول یا خدمت می باشد.
در مواردی برندهای شناخته شده برای تبلیغات جامع خود سلبریتی ها را به انحصار خود در می آورند و این امر در گذر زمان باعث می شود تا  فرد مشهور در هر زمان و مکان برای مردم تداعی کننده ی محصولات و خدمات شرکت باشد.

مردم از این که در بخش های تبلیغات محیطی شهر هایشان مانند پل های عابر پیاده، اتوبوس ها، خیابان ها، فروشگاه ها و … چهره های محبوبشان را در عرصه های مختلف را می بینند، راضی به نظر می رسند و شرکت های تجاری نیز از این که می توانند به سود دهی بیشتر برسند، خشنودند.
اگرچه عده ای هم به دلایل مختلف به انتقاد از این سبک تبلیغات می پردازند اما به دلیل جریان مثبت و رو به رشد اقتصادی، صدایشان به جایی نمی رسد.

 

سلبریتی برندینگ

 

منفعت 2 طرفه

تا اینجا تنها به سود دهی یک طرفه برای این سبک تبلیغات اشاره کردیم اما شایان به ذکر است که استفاده از سلبریتی برندینگ برای اشخاص مشهور نیز بسیار پرسود بوده و حتی میتواند سبب افزایش محبوبیت و شهرت آن ها شود.
بسیاری از برند های مشهور تولیدی و خدماتی تبدیل به اسپانسر های سلبریتی ها می شوند و بسیاری از هزینه ها در زمینه کاری، پوشاک، رفت و آمد و… را به عهده می گیرند. درعوض شخص مشهور نیز متعهد می شود هیچ سبکی از تبلیغات در زمینه مرتبط برای شرکت های رقیب انجام ندهد.

سبکی نوظهور در سلبریتی برندینگ

در عصر دیجیتالی امروز که نرم افزارهای اجتماعی کاربران بسیاری را جذب خود کرده اند، تبلیغات در دنیای مجازی توسط سلبریتی ها یکی از پر بازده ترین سبک های تبلیغات با استفاده از افراد مشهور است .
سهولت در تبلیغات، هزینه های پایین تر، قابلیت به اشتراک گذاری، سرعت و قابلیت پخش و بسیاری مزایای دیگر ، سبب رشد روز افزون این سبک از تبلیغات مجازی شده است.

در پایان …

در پایان، ما پس از ارزیابی کلی، این سبک تبلیغات را موثر و کارامد می بینیم چرا که مزایای این سبک بسیار بیشتر از معایب معدود آن است.
شایسته است که در این سبک از تبلیغات از تخریب شرکت های رقیب پرهیز کنیم تا بتوانیم جو سالمی برای رقابت و کمک به پیشرفت و رونق تجارت کشور ایجاد نمائیم .