بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی چیست؟

امروز می خواهیم به بررسی سبکی از تبلیغات بپردازیم که برای اکثر کسب و کار ها قابل اجرا می باشد و با استفاده از آن می توان حجم زیادی از مخاطبان را مورد هدف قرار داد.

بازاریابی پیامکی سبکی از بازاریابی است که در سال های اخیر با پیشرفت های شگرفی همراه بوده و تاثیر گذاری بیشتر آن باعث توجه روز افزون مدیران تبلیغات و بازاریابی کسب و کارهای مختلف شده است.

بازاریابی پیامکی چیست ؟

بازاریابی پیامکی سبکی از بازاریابی است که با هزینه ی کم و بازدهی بالا از طریق ارتباط متنی با مشتریان به تبلیغات و بازاریابی می پردازد.

استراتژی های تبلیغات پیامکی

بازاریابی انبوه پیامکی : در این استراتژی تبلیغات به صورت پیامکی به افراد ارسال می شوند. به دلیل اینکه در این استراتژی نمیتوان اطمینان حاصل کرد دریافت کنندگان به خدمات یا محصولات شما علاقه مند باشند، ممکن است نتیجه تنها هزینه اضافی برای سازمان باشد.

بازاریابی با اجازه ی ارسال پیام : در این استراتژی،  شما پیام ها را تنها برای مخاطبینی که در خبرنامه پیامکی شما با میل و رغبت عضو هستند ، می فرستید .

بازاریابی ادغامی : در این استراتژی هر دو روش بالا ادغام شده است، به این ترتیب که شما با رعایت سبک خاصی از نگارش که برای دریافت کننده مزاحمتی ایجاد نکند او را تشویق می کنید که به خبرنامه ی پیامکی شما بپیوندد.

برای مثال با قرار دادن 15% تخفیف برای محصولات یا خدمات دریافت کنندگان پیامک را برای عضویت در خبرنامه ی پیامکی خود تشویق کنید .

یک بازاریابی پیامکی موفق چه ویژگی هایی دارد ؟

  1. شناخت بازار هدف : در بازاریابی پیامکی شناخت مخاطبان از منظر سن، علاقه مندی ها، جنسیت، سطح فرهنگی، سطح درامد، دیدگاه و آنالیز بازخورد ها اولین ویژگی یک بازاریابی پیامکی موفق است.
  2. بدون اجازه پیامک ارسال نکنید : در هر سبک از بازاریابی مشتری مداری میبایست سرلوحه ی کار قرار بگیرد.
    احترام به حریم شخصی مخاطب خود به تشویق مشتری و موفقیت هرچه بیشتر تبلیغات پیامکی می انجاند و هزینه های بیهوده را نیز کاهش می دهد.
  3. جذابیت متنی در سبک نگارش : اغلب متن ها و نوشته های هیجان انگیز و خاص که دریافت کننده را ترغیب به خواندن می کند عاملی کلیدی در موفقیت این سبک بازاریابی می کند.
  4. ارسال پیامک ها در بهترین زمان : داشتن برنامه ی منظم برای ارسال پیام ها عاملی مهم در موفقیت تبلیغات پیامکی است.
    ساعاتی از روز بیشترین تاثیرگذاری و بازدهی را در ذهن مخاطب دارند.
    بهترین زمان ارسال پیام در طول روز بین ساعات 9 تا 1 بعدازظهر و در پایان روز بین ساعات 4 تا 8 شب می باشد .
    هم چنین ارسال پیامک های پی در پی و در زمان های مناسب نه تنها بازخورد مثبت ندارد بلکه می تواند از محبوبت شما بکاهد.
  5. طراحی سامانه پیامکی کارامد : طراحی سامانه پیامکی مناسب و با برنامه در موفقیت تبلیغات پیامکی نقش بسزایی دارد.
    این سامانه به دسته بندی مخاطبان، تفکیک بخش های مختلف شهر یا حتی کل کشور، تحلیل بازخورد های مثبت و منفی، طراحی سامانه ی پشتیبانی، طراحی رابط کاربری مناسب و موارد دیگر خلاصه می شود.
  6. بررسی بازدهی تبلیغات پیامکی : بررسی بازخورد ها و نتایج بازاریابی از منظر پاسخ دهی دریافت کنندگان پیام و مقایسه هزینه ها با میزان بازدهی کل از موارد این بررسی است.
    بازاریابی پیامکی

بررسی مزایا و معایت بازاریابی پیامکی

مزایا:

  1. امکان ایجاد پیام ها بر اساس علاقه مندی های مخاطبان
  2. امکان ارسال پیام های چند بخشی تاثیر گذار
  3. نرخ بازدهی بازاریابی پیامکی 98% است
  4. امکان اشتراک گذاری اخبار، ایده ها و پیشنهادات به سرعت
  5. امکان بررسی فوری بازدهی

معایب:

  1. در صورت سهل انگاری نتیجه ی عکس می دهد
  2. بدلیل وجود سیستم عامل های مختلف محدودیت در تعداد کاراکترها وجود دارد
  3. امکان عدم ارسال پیامک وجود دارد

در انتها…

در انتها پس از بررسی تمام ابعاد بازاریابی پیامکی، لازم است تا به یک جمع بندی برسیم.با توجه به باور موجود که اغلب کاربران دریافت پیامک های تبلیغاتی را به عنوان آزار می دانند، اما کارایی این سبک از تبلیغات امتحان خود را پس داده و بسیار موثر بوده است.

ارائه خدمات در زمینه بازاریابی پیامکی با اصولی ترین روش های ممکن از طریق راگت امکان پذیر است.