ارتباط سئو و بازاریابی محتوا با 5 نکته مهم

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا با 5 نکته مهم

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا در واقع سنگ بنای توسعه وب سایت است. ارتباط سئو و بازاریابی محتوا در عین سادگی بسیار پیچیده و تخصصی اند. سادگی در مفهوم کلی موضوع نهفته است. چرا باید محتوایی تولید کنیم که برای موتورهای جستجو بهینه باشد؟ 

طی امار روزانه  2.8 ميليون محتوا در اينترنت منتشر میشود. این بدان معناست که در هر بیست ثانيه يك اثر در حال انتشار است. حجم بالای مطالب منتشر شده در فضای وب، باعث بروز رقابتی تنگاتنگ در میان وب سایت هاء مختلف شده است. دقیقا همین نقطه است که ارتباط سئو و بازاریابی محتوا اهمیت خود را نشان می دهد.

می خواهید آمار بازدید از وب سایت خود را بالا برده و شناخته شوید؟ محتوایی تولید کنید که در خود حجم بالایی از مطالب کاربردی، خاص و مفید را گنجانده باشد. اما رعایت این موضوع به تنهایی کافی نیست! آموزش تولید محتوا را از همین حالا شروع کنید.

فراتر از آن، تصور کنید که بهترین محتواء نسل حاضر در موضوع عصریخبندان را ارائه کرده اید. درست است که هر کس محتوا را بخواند به احترام شما به پا می خیزد اما اگر بتواند در حجم بالای آثار تولید شده به محتوای شما دسترسی یابد.

در روند ارتباط سئو و بازاریابی محتوا ؛ سئو در حقیقت کاری می کند که محتوای شما شناخته شده و در دسترس مخاطبان قرار گیرد. رعایت ارتباط سئو و تولید محتوا امری تخصصی است. با راگت همراه شوید تا به بررسی همه جانبهء این همکاران وابسته بپردازیم.

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا و مفهوم سئو

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است. کلمات چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو نیز وجود دارند که همگی یک مفهوم را می رسانند. سئو به معناي فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي خارج از عرف نيست. بلکه ابزاری است که با هدف بهبود رويت و ارتقاء رتبه بندی در نتايج جستجوي طبيعي کاربر ايجاد شده‌ است.

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود و نیازمند تخصص های ویژه است. درک ارتباط سئو و تولید محتوا نیازمند علم، دانش، تجربه، صبر و بسیاری موارد دیگر است. موتور‌هاي جستجو گوگل با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي غير قابل پيش‌بيني هستند. به همین دلیل است که یک کارشناس سئو میبایست پژوهشگر و علاقه مند به تخصص خود باشد. در این صورت می تواند دائما اطلاعات خود را بروزرسانی کرده و رمز و رازهای بازاریابی محتوا را بشناسد.

چگونه یک محتوا را سئو کنیم ؟

در یک محتوای بهینه، رعایت اصول سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو الزامیست. اینکه چه اصولی میبایست رعایت شود در اینجا توضیح داده خواهد شد.

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا به مثابه ارتباط بازیکنان ورزش والیبال ساحلی پراهمیت است. همانطور که در این حرفه همکاری هر دو بازیکن برای نیل به موفقیت الزامیست و نبود هر یک کاستی بزرگی بوجود می آورد، در بازاریابی محتوا نیز اجرای محتوای بهینه شده و رعایت اصول سئو بسیار حائز اهمیت است.

در اینجا به بررسی اصول اساسی خواهیم پرداخت.

  1. انتخاب کلمات کلیدی : انتخاب کلمه کلیدی یا کلیدواژه همیشه نقطه آغاز ماجراست. به‌جای ایجاد محتواهایی که انباشته از عبارات هستند، بهتر است کلمات کلیدی را بیابید. کلماتی که از سمت کاربران بالاترین میزان جستجو را دارند.
  2.  انتخاب URL مناسب : انتخاب URL مناسب به همان اندازه‌ که برای موتورهای جست‌وجو مفید است، برای کاربران نیز سودمند خواهد بود. قانون اول ساخت URL این است که همیشه باید از ساختار پیچیده و گیج‌کننده بپرهیزید. هرچه کوتاه‌تر و از منظر کلیدواژه بهینه تر بهتر !
  3. انتخاب برچسب عنوان (Title Tag) : انتخاب برچسب عنوان صفحه (Title Tag) یکی از مهم‌ترین عناصر اصول سئو است. هنگام نوشتن برچسب عنوانِ بهینه‌شده، بهترین چیزی که می‌توانید از آن استفاده کنید، کلیدواژه هدف است.
  4. انتخاب توضیحات متا : گوگل چند سال است که توضیحات متا را دیگر به‌عنوان عامل رتبه‌بندی درنظر نمی‌گیرد. اما حتما به آن را موردتوجه قرار دهید و آن را بنویسید. زیرا موجب خواهد شد تا آن‌چه در مطلب شما وجود دارد مشخص‌تر باشد. در نتیجه تعداد کلیک کاربران افزایش می‌یابد و همین امر برای سئو شما مناسب است.
  5. موارد دیگر : مواردی از قبیل ساخت بک لینک، سایت مپ، صفحات ایندکس شده در گوگل، بررسی عنوان HTTP سایت، بررسی لینک های سایت و … در ارتباط سئو و تولید محتوا ایفای نقش می کنند.

بازاریابی محتوا چه نقشی در بهتر دیده شدن محتوا دارد؟

هدف اصلی شما برای طراحی سایت و فعالیت در این حوزه، در واقع جذب و ترغیب مشتریان بیشتر است. بنابراین تمام تلاش و تمرکز خود را بر این اصل استوار کنید. علاوه بر این که بر اساس نیاز مخاطبان خود محتوا تولید می‌نمایید می‌بایست تلاش کنید تا محتوای تولیدی شما به مخاطبان اطلاع رسانی شود تا آن ها از بارگذاری موضوعات جدید مطلع شوند.

برای این نکته می‌توان از شبکه‌ های اجتماعی به عنوان پشتیبان محتوای بلاگ یاد کرد و با به روز رسانی آن ها مخاطبان را از محتوای تازه خود با خبر سازید و یا لیستی جامع از مخاطبان خود تهیه کنید و با ارسال ایمیل به حساب‌‌های کاربری، آن ها را ترغیب کنید که از سایت شما، بازدید نمایند.

در انتها …

در انتها و پس از بررسی ارتباط سئو و بازاریابی محتوا باید اشاره کنیم دامنه مطالب بسیار گسترده است. اینکه یک متخصص در زمینهء سئو تا چه اندازه می تواند محتواء ارائه شده توسط کارشناس تولید محتوا را بهینه کند به سطح همکاری تیمی آن دو وابسته است.

دریابید که هدف نهفته کاربر از جستجوی یک کلیدواژه در موتور جستجوگر چیست. محتوای تولیدی را به سمت برآورده کردن نیازهای کاربران و پاسخگویی به سوالات آن‌ها سوق دهید. اصول کلیدی سئو را برای بهینه سازی محتوای نوشته شده رعایت کنید. سپس به انتظار ننشینید تا بیایند و محتوای شما را نگاه کنند! از لینکدین و رسانه های جمعی برای افزایش نرخ بازدید از اثر خود بهره بگیرید. تنها در این صورت است که می توانید به سطح پادشاهان بازاریابی محتوا وارد شوید.

محمد دیانیان مشاور کسب و کار و برندینگ