چه تبلیغی برای هر کسب و کاری مناسب است ؟

چه تبلیغی برای هر کسب و کاری مناسب است ؟

سوال چه تبلیغی برای هر کسب و کاری مناسب است ؟ از مهم ترین سوالات کسب و کار بوده و هست.تبلیغات رابطه ی مستقیمی با برندینگ دارد.از این رو انتخاب رسانه های مناسب برای تبلیغات، جدای از موفقیت و رشد، برندینگ را نیز تحت الشعاع قرار میدهد. برای پاسخ به این سوال میبایستی کسب‌و کار شما و سطح آن مورد توسط مشاور تبلیغات بررسی شود.اما اصول اولیه در انتخاب رسانه برای هر کسب وکاری یکسان است:
-رسانه انتخابی در محدوده و‌منطقه ی بازار هدف باشد
-گرافیک تصویر تبلیغاتی مناسب باشد . با توجه به اهمیت طراحی‌گرافیک این بخش را در چند عنوان جدا گانه توضیح‌میدهیمبرای درک بهتر چه تبلیغی برای هر کسب و کاری مناسب است به این قسمت بیشتر دقت کنید.
-رسانه ی انتخابی حتی الامکان قبلا توسط برندهای ضعیف یا سطح پایین انتخاب نشده باشد.مگر اینکه رسانه تبلیغاتی ترمینالی باشد . رسانه ترمینالی به رسانه ای میگویند که مکان یا نوع آن به گونه ایست که برندهای متعددی در آن تبلیغ شده‌و میشوند مثل پیج های اینستاگرام‌استانی.
-هدف تبلیغات مشخص شود . اصولا اهداف تبلیغات : فروش ، معرفی ، برندینگ و غیره است اما منظور از مشخص کردن هدف تبلیغات این است که با این کمپین قرار است از نقطه ی A به نقطه ی B برسیم.جزییات نقطه فعلی مشخص گردد .جزییات و توقعات ما از نقطه ی بعدی شرح داده شود . پس از تیک خوردن توقعات ما و رسیدن به نقطه ی B میبایستی برای آینده نیز برنامه وهدف داشته باشیم. در برندسازی کنونی تبلیغات را مثل یک سریال باید درنظر گرفت. این سریال باید پیوسته ، جذاب و مهیج باشد . هر قسمت مرتبط به قسمتهای دیگر بوده و بتواند با بازار هدف ارتباط برقرار کند. در تبلیغات واژه ای وجود دارد با نام لیست طلایی که بسیار درک‌شما ازچگونگی تبلیغات را زیاد خواهد کرد ، مقاله لیست طلایی را از اینجا بخوانید.

و اما به قسمتی میرسیم که ارتباط اصلی بین موضوعات تعیین شده توسط برند و مخاطب است.این قسمت گرافیک و طراحی تبلیغات نام‌دارد . درواقع رسیدن به اهداف تبلیغات توسط طراحی‌میسر میشود. طراحی مهمترین قسمت تبلیغات اینجاست. برندهایی که برای تبلیغات هزینه میکنند ولی برای طراحی ارزشی قائل نیستند به مرکز هدف نخواهند زد.

ویژگی های یک‌طراحی مناسب
-جذابیت در عین سادگی در کلیات و‌جزییات طرح

  • استفاده از رنگ های مناسب با برند ، فصول و سلیقه بازار هدف
    ‌-استفاده از شعار یا برنامه ای که مخاطب را در یک لحظه جذب کند.
    ‌پاسخ به این سوال که در این طراحی چه ویژگی محصول یا برند من گفته شده که باعث فروش یا برندینگ خواهد شد؟ ( چرا مشتری باید از این محصول یا خدمات استفاده کند؟)
    ‌تحقیقات بازار و بررسی نوع طراحی و بازخورد هر شخص نسبت به طراحی مذکور .بهتر است قبل از اکران تبلیغ از افرادی به صورت آزمایشی ذهنیتی را که پس از مشاهده تبلیغ ایجاد میشود ثبت کنیم.
    ‌ذهنیت ایده پرداز و طراح با توجه به برنامه ریزی های مشاور تبلیغاتی یکسان میشود اما گاهی ذهنیت عموم جامعه با این تناقض دارد. تبلیغات عمو سبزی فروش از سال گذشته تاکنون بسیار دیده شده است. اما در اصول طراحی ، ارتباطات و جذابیت بسیار ضعیف بوده ونشان میدهد هدف وبرنامه ای برای تبلیغات وجود ندارد. امیدواریم برندها با توجه به هزینه های زیاد تبلیغات به اهمیت این موضوعی برده و از مشاور تبلیغاتی مناسب استفاده کنند تا بتوانند به فروش برندینگ بهتری برسند.
    ‌امیدوارم این مقاله برای شما تاثیرگذار باشد.محمد دیانیان مشاور کسب و کار و برندینگ