تبلیغات و 9 نکته برندسازی از آن !

تبلیغات و 9 نکته برندسازی از آن !

تبليغات و برندسازی يعني معرفي محصولات يا خدمات و جذب مشتري با استفاده از روش هايي كه گاه ملموس و گاه غير ملموس هستند. شايد در گذشته اهميت و ضرورت تبليغات و برندینگ به شدت امروز نبود. اما با رقابتي شدن بازار و تولید محصولات و خدمات مشابه ، اين تبليغات است كه به برندي رشد و به برندي پشت ميكند. مفهوم اين موضوع ، به كارگيري استراتژي در تبليغات است چرا كه در بازار كنوني استراتژي تبليغات حرف اول را ميزند .

اجزاي سازنده ي استراتژي تبليغات چیست؟

اجزای سازنده استراتژی تبلیغات؛ مسير يا سناريو، نوع رسانه ، اشكال، رنگها، تصاوير، صداها، زمان ، مدت  یا زمان تبليغات و ذهنيت بوجود آمده برای مخاطب است.

استراتژي تبليغاتي در نظر گرفتن همه ي اين موارد به علاوه ي نحوه ي ارتباط تبليغات حال و تبليغات آينده ي شماست.

و ميباستي اين سناريو براي ساليان دراز برنامه ريزي شود. نه اينكه به صورت مقطعي فقط پازلي زيبا بچیند.

بودجه اي كه براي تبليغات و توسعه كسب و كارتان در نظر ميگيريد، ميبايستي در مسيري تزريق شود كه بازار هدف شما در آن حضور داشته باشد.

بودجه به کاربرده شده بايد جذبي به همراه داشته باشد. و درآمديا برندينگي را به وجود آورد كه دفعات بعد بودجه تبليغات بيشتر شود.

پس اگر نمودار بودجه تبليغاتي شما رو به افت است ، حكايت ازآن دارد كه مسير تبليغاتي اشتباه بوده و ميزان هزينه ها با ميزان درآمد همخواني ندارد.

در كنار توسعه كسب و كار، افزايش تعداد محصولات ، افزايش كيفيت و هر آن چه كه براي پيشرفت يك مجموعه نياز است ميبايستي به استراتژي تبليغات به صورت تخصصي نگاه كرد چرا كه مسير تبليغاتي شما در مقايسه با رقبا و نتايج ايجاد شده از آن است كه جايگاه شما را در بازار تعيين ميكند .

جداي از اهداف تبليغاتي كه گاه برندسازي وگاه جذب مشتري است، اهداف مهم تري نيز وجود دارد و در اقتصاد كنوني شخصيتي كه از برند شما به جاي ميماند قالبا از هر چيزي مهم تر است.

برندسازی

شخصیت سازی برند

شخصيت سازي برند ابتدا به واسطه تبليغات صورت ميگيرد، وقتي مشتري براي بار اول لوگو يا نشان ، شعار تبليغاتي يا هرآنچه به صورت ديداري يا شنيداري به او القا ميشود را دريافت ميكند تصويري در ذهن او ايجاد ميشود كه با استفاده از محصول يا خدمات ، روح اين تصوير عمدتا به صورت ناخودآكاه با واقعيت يا جسم محصول مقايسه ميشود و حس بوجود آمده از محصول است كه برندينگ نام دارد. در اقتصاد فعلي استراتژي تبليغات مهم تر از بودجه است .

بازار نشان داده كه هزينه هاي هنگفت تبليغات كارآمد هستند ولي بسياري از برندها با بودجه اي كمتر مسير طي شده را سريع تر و راحت تر پيموده و در مراحل بعدي تبليغات ، بودجه آنها نسبت به دفعات قبل چندين برابر شده، اينگونه تبليغات، برنده است و تجربه نشان داده انتخاب مشاور تبليغاتي و داشتن استراتژي امري حياطي است.

راههاي شناسايي استراتژي خوب چيست و اصلا مشاور تبليغاتي خوب كيست؟

مشاور يا مدير تبيلغاتی متخصصي است كه با شناخت جو جامعه، شناخت بازار، شناخت كامل مجموعه ي خود و بررسي رقبا به رسم مسير تبليغاتي روي مي آورد كه فيلمنامه ي  يك سريال است ، مشاورين و مديران تبليغاتي كه هر بار براي تبليغات استراتژي پياده ميكنند شبيه يك فيلم سينمايي ، شايد مخاطبين زيادي داشته باشند.

اما برنده كسي است كه فيلمنامه ي تبليغاتي اش يك سريال بلند مدت باشد و متناسب با تغييرات جامعه هدف ، اقتصاد و تكنولوژي ، فيلمنامه اي مهيج ، مرتبط و قابل هضم ارايه كند.

برندسازی، مسیری برای ساختن یک امپراتوری

برند، برندسازی و نشان تجاری : حتما با دیدن عنوان مطلب این سوال در ذهن شما به وجود آمد که عناوین مذکور چه تفاوتی با هم دارند، در ادامه به بررسی هرکدام به صورت جداگانه می پردازیم.

برند اعتبار شرکت نزد مشتری است. برند سطح انتظارات مشتری از محصولات یا خدمات را تعیین می کند و نشان می دهد که محصول و خدمت در چه سطحی از ارزش، قیمت و شهرت قرار دارد.

لوگو یا نشان تجاری پایه و اساس برند هر شرکت می باشد و به صورت خاص متعلق به شرکت ویژه ای و در هرجا بیانگر آن شرکت می باشد.

برندسازی، به تعبیری یک روش بازاریابی است که در آن یک شرکت نام، لوگو یا طرحی را ایجاد می کند که به صورت منحصر بفرد متعلق به شرکت است.

این امر به شناسایی یک محصول و نوع خاصی از خدمت و تمایز آن از سایر محصولات و خدمات کمک می کند.

برندسازی و تبلیغات

علامت تجاری دارای اهمیت بالایی است زیرا نه تنها این مسئله باعث می شود تا احساس به یاد ماندنی در مصرف کنندگان ایجاد کند بلکه به مشتریان این امکان را می دهد تا بدانند باید از محصولات یا خدمات شرکت چه انتظاری داشته باشند.

برند سازی بهترین راه برای تمایز و پیشی گرفتن از رقبا است.

اهمیت نام تجاری

نام تجاری نشان دهنده ی شخصیت شرکت و نوع نگاه مشتری به شماست. در مسیر برند سازی باید در نظر گرفت که نام تجاری خاص و گیرا باشد تا به خوبی در ذهن مشتری جای گیرد و در زمان تست خدمات یا محصولات شما، به مانند جرقه ای در ذهن او ثبت شود و سیر شناخت و تثبیت شما در ذهن او به سرعت انجام گیرد.

طراحی لوگو و اهمیت آن در برندسازی

لوگو یا نشان تجاری پایه و اساس برند هر شرکت یا کمپانی می باشد و به صورت خاص متعلق به شرکت ویژه ای و در هرجا بیانگر آن شرکت می باشد.

در طراحی لوگو باید به این امر توجه داشت که نشان تجاری باید ارتباطاتی با نام شرکت، سایت اینترنتی، بسته‌بندی محصول و ابزارهای تبلیغاتی داشته باشد.

برندسازی

تاثیر برندسازی در افزایش ارزش کسب و کار

به زبان عامیانه میزان شهرت شما و دلایل این امر اعم از کیفیت بالای محصولات یا خدمات، میزان همکاری با شرکت های برند، استفاده از بسته بندی های خاص و چشمگیر و … می تواند ارزش کسب و کار شرکت را بالا ببرد.

برند سازی و جذب مشتریان جدید

برندسازی قوی به طور کلی این پیامد را به همراه دارد که تصور ذهنی مثبت دربین مصرف کنندگان وجود دارد و آن ها به دلیل آشنایی و فرض قابل اعتماد بودن تبدیل به مشتری ثابت شما خواهند شد.

این امر سبب افزایش شهرت شما و جذب مشتریان جدید میشود. لازم به ذکر است که پس از تثبیت یک برند، بزرگ ترین روش تبلیغاتی معرفی برند توسط مشتریان به دیگران یا اصطلاحا روش دهان به دهان می باشد.

نقش رضایت کارکنان در برندسازی

وقتی یک کارمند برای یک شرکت با برند قوی کار کند و واقعاً پشت نام تجاری بایستد، از کار خود رضایت بیشتری خواهد داشت.

کارکردن برای برند معروف و جایگاه اجتماعی آن در میان عموم باعث می‌شود کار برای این قبیل شرکت ها بسیار لذت بخش باشد.

شرکت با برند قوی می تواند نیرو های مجرب تری به خدمت بگیرد که با رضایت شغلی کامل برای پیشرفت شرکت تلاش می کنند و باعث افزایش جایگاه شرکت خواهد شد.

ایجاد اعتماد در بازار

یک ظاهر حرفه‌ای و نام تجاری خوب می‌تواند به شرکت در ایجاد اعتماد با مشتریان و مشتریان بالقوه کمک کند. چه از منظر همکاری های بین شرکتی و چه از نظر جذب مشتریان مسیر برای شرکت های برند هموارتر است چرا که اعتماد بازار را در دست دارند.

پشتیبانی برندسازی از تبلیغات

تبلیغات یکی دیگر از مؤلفه های برندسازی است و استراتژی های تبلیغاتی مستقیماً برند و تصویر مورد نظر آن را منعکس می کنند.

تکنیک های تبلیغاتی مانند استفاده از محصولات تبلیغاتی از طرف شرکت های معتبری مانند برندهای برجسته و ایجاد استراتژی تبلیغاتی منسجم در اهداف برندسازی شما نقش بسزایی دارد.

در پایان می خواهیم با طرح یک سوال کلیدی مطلب را به پایان برسانیم:
چرا یک شرکت برند را به مانند امپراتوری می بینیم که در حیطه ی کاری خود فرمان روایی می کند؟!!!

اگر مشاور تبليغاتي هستيدو اگر مشاور يا مدير تبليغاتي نداريد در مقاله وظایف مدیر تبلیغات اين اطمينان را به شما ميدهيم كه مجله تبليغاتي راگت به شما كمك ميكند تا با دانستن علم و استراتژي تبليغات پيشرفت كنيد و با استفاده از ابزارهاي موجود در راگت همچون بانك جامع اگهي و تبليغات با هوش مصنوعي ، تبليغات مويرگي بهترين استراتژي ها را برای سازمانتان پياده سازي و اجرا كنيد.