دوئل اسنپ و تپ سی

دوئل اسنپ و تپ سی

دوئل اسنپ و تپسی

دوئل اسنپ و تپ سی این روز ها به شدت بر تبلیغات محیطی متمرکز شده است. بدون اغراق رقابت این دو برند جزء بحث‌برانگیزترین جریان‌های رقابتی در سال های اخیر بوده است. سال‌ها قبل شاهد رقابت تنگاتنگ همراه اول و ایرانسل بودیم.

این روزها دیگر به هر سمت و سویی که نگاه می کنیم تبلیغات محیطی این دو برند پیشروی حمل و نقل، به چشم می خورد. شیوه های تبلیغاتی این دو برند در حال حاضر شیوه های خدمت رسانی را به چالش می کشد. دوئل اسنپ و تپ سی پیش به سوی مسیری می برد که هم افزایی در کیفیت ثمرهء آن است. البته اینکه شعارها تا چه اندازه از واقعیت فاصله دارند، سوال بسیار خوبی است !

تبلیغات خلاقانه تپ ‌سی، سنگینی بار موفقیت را به سمت این رقیب خلاق سرازیر نموده است. TP30 با برنامه ریزی و پیاده سازی استراتژی های بازاریابی خاص مجهز به سلاحی پولادین شده است! ؟ آگهی‌هایی که با استفاده از جملات کوتاه اما اثرگذار توجه مخاطب را جلب می کند. اما آیا snap دست روی دست گذاشته و به نظاره نشسته است راگت در این مطلب به دوئل اسنپ و تپ سی خواهد پرداخت.

تبلیغات خلاقانه تپ سی

تبلیغات خلاقانه تپ سی، استراتژی اصولی و جذابی را خلق نموده است. دوئل اسنپ و تپ سی با حرکت هوشمندانهء TP30 تمایز در ارائه خدمات را به مخاطب انتقال می دهد. این سبک در دو فاز دسته بندی می شود.

  • فاز اول، ترکیبی است که به بیان یک نیازمندی براساس جملات کوتاه اما اثرگذار می پردازد.
  • فاز دوم، با ربط دادن یکسری صفات به نیازمندی اولیهء موجود، کار را تمام می کند.

تبلیغات خلاقانه تپ سی با 2 هدف انجام می گیرد.

  • هدف اول اثرگذاری در مخاطبان برای جذب رانندگان بیشتر و گسترش ناوگان حمل و نقل می باشد.
  • هدف دوم به صورت غیر مستقیم تمایز در ارائهء خدمات را به مخاطبان القا می کند و با هدف جذب مشتریان بیشتر ارائه می شود.

برندهء دوئل اسنپ و تپ سی در واقعیت تنها وابسته به تبلیغات جور وا جور نیست. شاید بتوان با بازاریابی پیوسته و استراتژیک مشتری جذب کرد اما چه چیزی وفاداری مشتری را تضمین می کند؟ تبلیغات خلاقانه تپ سی مزیتی منحصر بفرد ایجاد نموده اما تا چه اندازه به واقعیت شباهت دارد ؟

تپسی

تپ سی در این آگهی تبلیغاتی با رنگ بندی هوشمندانه، جملات کوتاه اما اثرگذار و مقایسه امتیاز دهی دو شرکت رقیب اینطور به بیننده القا می کند که مشتریان از تپسی رضایت بیشتری دارند.

تپسی

در این آگهی تبلیغاتی، تپسی هوشمندانه و با استفاده از همان رنگ بندی قبلی، نزدیک تر بودن رانندگانش را به بیننده گوشزد می کند.

تپسی

در این آگهی تبلیغاتی، تپ سی به همراهی همه جانبهء مسافران از مبدا تا مقصد سفر اشاره دارد. هم چنین با اشاره ای ریز به مسیری که از ابتدا تا انتها کشیده شده است، می توان اینگونه تفسیر کرد که رانندگان TP30 بهترین و نزدیک ترین مسیر را می یابند.

تپسی

در دوئل اسنپ و تپ سی، کدامیک هوای مسافران را در همهء شرایط آب و هوایی دارند؟ این آگهی تبلیغاتی به شکلی خلاقانه به عشق TP30 به مسافرانش اشاره دارد.

جنگ پپسی و کوکاکولا

اسنپ و تپسی

دوئل اسنپ و تپ سی بسیار به جنگ پپسی و کوکاکولا شباهت دارد. در این تصویر می توانید قدرت نمایی پپسی را به خوبی مشاهده کنید. به طور کلی انحصار یک صنف و کسب وکار تحت اعتبار دو شرکت رقیب در ایران و جهان دیده میشود. این امر به هیچ وجه زیان آور نیست بلکه در اکثر موارد به سود مشتریان است.

تبلیغات خلاقانه اسنپ

تبلیغات خلاقانه اسنپ، این روزها بر مزایای منحصر بفرد خود اشاره دارد. اینکه قادر هستید تنها با استفاده از یک اپلیکیشن هم سفر کنید و هم غذا سفارش دهید، جذاب است. هم چنین موج سواری بر روی امواج بلند قافیه پردازی برای بینندگان خارق العاده است.

اسنپ

در این تبلیغات خلاقانه اسنپ، از نام خیابان و مکان های معروف شهر در مقابل غذاهای نام آشنای ایرانی استفاده شده است. به همین دلیل است که حس اصیل ایران و ایرانی به بینندگان دست می دهد. در دوئل اسنپ و تپ سی خلاقیت و اثرگذاری کلید

حرکت پرحاشیه اسنپ

در دوئل اسنپ و تپ سی، اپلیکیشن snap، با دسترسی به موبایل رانندگانی که از خدمات این اپ استفاده می کنند، امکان دسترسی به دیگر اپلیکیشن‌های تاکسی یاب آنلاین را محدود می کند.

این شرکت به عنوان اولین تاکسی یاب اینترنتی با این اقدام از پیوستن رانندگان خود به ناوگان رقبا جلوگیری می کند. به این معنی که چنانچه راننده نرم افزاری از شرکت رقیب را نصب کرده باشد. اسنپ برای او غیر فعال شده و تا زمانی که راننده به حذف اپلیکیشن رقیب نپردازد، فعال نخواهد شد.

تپسی که دو سال پس از snap وارد بازار شد، جدی ترین رقیب snap است. این اپلیکیشن با تکیه بر قیمت کمتر به نسبت رقیب، در مدت کوتاهی موفق شد به عنوان رقیبی جدی مطرح شود.

در ابتدا قیمت های این شرکت در بعضی موارد تا ۴۵ درصد هزینه را برای مشتریان کاهش می‌داد. چه تبلیغات خلاقانه تپ سی، چه تبلیغات خلاقانه اسنپ، چه حرکات حاشیه زا و مخرب، آنچه برای مشتریان اهمیت دارد، کیفیت و هزینه هاست. چه شرکتی حداکثر کیفیت و حداقل قیمت را ارائه می دهد؟ انتخاب با شماست !

در انتها …

در انتها لطفا کمتر شعار دهیم و بیشتر عمل کنیم ! در دوئل اسنپ و تپ سی دو شرکت رقیب، بیش از آنکه تمرکز را بر افزایش کیفیت در زمینهء گزینش رانندگان و خودروهای ارائه دهندهء خدمت بگذارند، بر تبلیغات و بازاریابی متمرکز شده اند.

چه شرکتی توانسته حداقل قیمت را برای سفری که مبدا و مقصد یکسان دارد، تعیین نماید؟ چه شرکتی توانسته تعادل را در منافع رانندگان و مسافران ایجاد کند؟ پاسخ همهء این سوالات به عهدهء شما ! آن چه ما بیان کردیم، آن چیزی بود که بود ! آن چیزی هست که هست. آن چه خواهد بود را نمی دانیم! نظرات خود را با راگت درمیان بگذارید.

محمد دیانیان مشاور تبلیغات و برندینگ