دوئل تاکسی یاب ها، جدالی رقابتی میان آژانس های تاکسی رانی اینترنتی

دوئل تاکسی یاب ها، جدالی رقابتی میان آژانس های تاکسی رانی اینترنتی

در سال های اخیر با رشد چشم گیر فضای مجازی و کسب و کارهای دیجیتالی رو به رو هستیم. یکی از جدیدترین کسب و کارها نوپا یا استارت آپی که با ظهور خود مورد توجه عموم مردم قرار گرفت، نرم افزار های تاکسی یاب مانند اسنپ، تپسی، ماکسیم و … هستند. امروز به بررسی رقابت میان این آژانس های تاکسیرانی اینترنتی از منظر کلیه جنبه های قابل بحث می پردازیم.

اولین بودن همیشه مزایا و معایب بسیاری دارد، در این بازار با وجود ظهور شرکت های جدید شاهد فاصله قابل توجه میان این قبیل سازمان ها با شرکت هایی هستیم كه از نوآوران این سبک کسب و کار اند و به جایگاه تثبیت شده ای رسیده اند.

طبیعتا راه اندازی کسب و کارهای نوپا و استارت آپی اینترنتی در ابتدا با مشکلات زیادی از قبیل فرهنگ‌سازی و ایجاد حس امنیت و اعتماد برای مشتریانی که سال ها از سازمان های مطمئنی استفاده می کرده اند، دشوار است که به سیستم های آنلاین اعتماد کنند.

با این حال جلب اعتماد به یك كسب وكار مانند تاكسی یاب های اینترنتی با گذشت زمان و با صرف هزینه های زیاد رخ می‌دهد و شرکت های جدید هرچند دیگر نیاز به فرهنگسازی ندارند اما باید بتوانند ویژگی های تازه‌‌ و خلاقانه ای را نسبت به رقبای تثبیت شده به ارمغان بیاورند. بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که حضور شرکت های متنوع باعث بوجود آمدن جو رقابتی و ارتقاء سطح کیفی بازار خواهد شد.

 

امنیت در اولویت است !

امنیت کاربران می بایست اولویت اول تاکسی یابان اینترنتی باشد. به همین منظور توجه به قابلیت هایی که امنیت و آسایش کاربران را تامین می کند، برگی برنده در این دوئل حساس می باشد. قابلیت هایی مانند :

  1. احراز هویت رانندگان ( فعالیت هایی از قبیل دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، سلامت روانی و … )
  2. آموزش همه جانبه ی رانندگان ( مانند برگزاری دوره های مشتری مداری، کار با نرم افزار و قابلیت های آن و … )
  3. بررسی فنی و ظاهری خودرو رانندگان
  4. طراحی محیط نرم افزار که حس امنیت به کاربران بدهد ( مانند وجود عکس و نام رانندگان، امنیت کاربران و … )
  5. ایجاد تیم پشتیبانی 24 ساعته
  6. امکان اشتراک گذاری اطلاعات سفر با آشنایان برای کاربران
  7. توجه به انتقادات و پیشنهادات کاربران
  8. پنهان سازی شماره تماس راننده و کاربر
  9. کیفیت و کمیت عواملی زیرساختی و حیاتی

تاکسی یاب های انلاین

توجه به زیرساخت های کمی و کیفی تاثیر حیاتی در موفقیت یک نرم افزار تاکسی یاب اینترنتی دارد. عواملی مانند :

  1. راحتی کار با نرم افزار
  2. در دسترس بودن خودرو‌های متعدد
  3. رعایت احترام به حقوق مسافر
  4.  نرخ مناسب سفر
  5. طراحی نقشه مسیر مناسب
  6. در نظر گرفتن امتیازات و تخفیفات ویژه برای کاربران فعال
  7. در نظر گرفتن تسهیلات و امتیازات تشویقی برای رانندگان برتر

 

اهمیت عنصر تبلیغات

از بین حجم عظیمی از تاکسی یاب ها که تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است، اینکه کدام شرکت با نرم افزار ایجادی خود تبدیل به انتخاب کاربران شود، بیش از هرچیز به شناخته شدن آن سازمان بستگی دارد و شناخته شدن آن سازمان به تبلیغات جامع و کاربردی وابسته است.

سبک های تبلیغاتی امروز نسبت به گذشته، به سبب همه گیر شدن دنیای مجازی و پیشرفت تکنولوژی دچار تغییرات چشم گیری شده است. از انواع تبلیغاتی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند میتوان به تبلیغات دیجیتالی، تبلیغات بومی، تبلیغات موبایلی و تلفنی، تبلیغات چاپی، تبلیغات تناوبی، تبلیغات در نقطه فروش، تبلیغات پستی مستقیم، تبلیغات چریکی، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات محیطی، تبلیغات خدمات عمومی و تبلیغات غیرمستقیم یا زیرپوستی اشاره کرد که استفاده از آن ها موجب موفقیت روز افزون این سازمان های تاکسی رانی اینترنتی خواهد شد.

 

خلاقیت کلید موفقیت

طبیعی است که در هر کسب و کاری اجرای طرح ها و برنامه های نوآورانه منجر به افزایش تقاضا و رونق کسب و کار می شود. در بازار رقابتی آژانس های تاکسی رانی اینترنتی به جرئت می توان خلاقیت را یکی از کلیدی ترین عوامل برای پیشی گرفتن از دیگر بازیگران دانست و شرکت هایی که طرح های نوآورانه را در دستور کار خود قرار می دهند شانس بیشتری برای پیروزی در این دوئل تنگاتنگ خواهند داشت .