17 نکته کلیدی در برندسازی بلاگری

17 نکته کلیدی در برندسازی بلاگری

برای بررسی برندسازی بلاگری ، در ابتدا بهتر است نگاهی گذرا به تفاوت وبسایت با وبلاگ داشته باشیم تا در مسیر برندسازی این سبک در فهم مسائل دچار مشکل نشویم. در ادامه همراه راگت باشید.

بلاگ یا همان وبلاگ نوعی وبسایت است، اما تفاوت واقعی بین وبلاگ و سایر انواع وبسایت ها، اپدیت ها و بروز رسانی های پی در پی محتوا و مطالب به این ترتیب است که همیشه محتوای جدید در بالا قرار می گیرند.

در مسیر تبدیل بلاگ ها به برندی شناخته شده، نیاز به زیرساخت ها و رعایت نکات بسیاری است که در این مطلب به صورت موردی به 17 مورد از آن ها اشاره می کنیم.

معرفی 17 نکته ی کلیدی برای تبدیل وبلاگ ها به برند هایی معتبر

  1. نام وبلاگ خود را با دقت انتخاب کنید :

    بدلیل ویژگی های ساختاری انسان ها، توجه به ضمیر ناخودآگاه آن ها در بسیاری از موقعیت ها که بحث انتخاب پیش می آید حیاتی است.

    طی تحقیقات انجام شده از منظر موفقیت نام وبلاگ های مختلف نتایج یکسانی در پی نداشته اند.

  2. برای وبلاگ خود یک نشان به یادماندنی انتخاب کنید :

    نشانی یا به اصطلاح address یک بلاگ و توجه به این امر که برای مخاطب جذاب، آسان و به یادماندنی باشد کلیدی است.

  3. برای وبلاگ خود یک شعار تاثیر گذار و منحصر به فرد انتخاب کنید :

    استفاده از شعاری که به خوبی در ذهن مخاطب جای بگیرد و برای او جاذبه ایجاد کند به بدندسازی بلاگری کمک شایانی خواهد کرد.

  4. طرح کلی یا به اصطلاح تم خاصی برای وبلاگ خود طراحی کنید :

    دقت به جاذبه های تصویری که مخاطب را جذب وبلاگ می کند اهمیت ویژه ای دارد.

  5. برای وبلاگ خود چند رنگ کلیدی انتخاب کنید :

    شما گرافیست نیستید! طبیعی است که ایجاد طرح های گرافیکی در وبلاگ مسئله ای مجزاست.

    اما سعی کنید برای تاثیر گذاری بیشتر در ذهن مخاطب همیشه از رنگ های یکسان که نشان دهنده ی برند شما باشند، استفاده کنید.

  6. مجموعه ای از طرح های گرافیکی ونشانه های بصری برای وبلاگ ایجاد کنید :

    اگر وبلاگ شما بخشی از یک تجارت است، بهتر است برند تجارت خود را به صورت نماد ها و نشانه های بصری به وبلاگ اضافه کنید.

  7. حروف چینی را تعیین کنید :

    توجه به انتخاب فونت و سایز قلم در نوشتن مطالب نکته ی قابل توجه ای است که بیانگر مسائل مختلفی راجب برند شماست.

    برندسازی بلاگری

  8. درباره ی نحوه ی ارائه ی تصاویر در وبلاگ تصمیم گیری کنید :

    اینکه تصاویر استفاده شده در وبلاگ را خود تولید کنید و نماد برند و وبلاگ خود را برروی آن تصاویر ثبت کنید یا صرفا به کپی برداری اکتفا می کنید !

    اینکه تصاویر را به همراه توضیحات در وبلاگ ارائه کنید یا برداشت را به عهده ی مخاطب قرار دهید و بسیاری موارد دیگر…

  9. نحوه ی قرار گیری محتوای رسانه های تصویری را در وبلاگ خود مشخص کنید :

    فایل های ویدئویی، تصاویر متحرک یا ثابت و فایل های صوتی را در کجای وبلاگ ظاهر شوند.

  10. وبلاگ نویسان خود را تعیین کنید :

    آیا شما تنها بلاگر در وبلاگ خود هستید یا قصد تشکیل تیم وبلاگ نویسی دارید ؟

  11. شخصیت وبلاگ خود را تعیین کنید :

    به این معنی که مطالب در چه سطحی و برای چه قشری عنوان می شوند.

  12. موضوعات وبلاگ خود را مشخص کنید : 

    این انتخاب تاثیر کلیدی بر نحوه ی شناخته شدن برند شما خواهد داشت چرا که مخاطب به خوبی می داند که به چه دیدی باید به شما نگاه کند!

  13. نحوه ی ارائه ی مطالب را مشخص کنید :

    این مساله تاحدودی به هدف و شخصیت وبلاگ شما مربوط می‌شود که نشان می دهد .

    آیا یک زاویه و قالب مشخص برای ارائه ی مطالب وجود دارد؟ علاوه بر این، آیا برای هر پست، عکس یا تصویر گرافیکی وجود دارد؟

  14. بررسی نظرات مخاطبان از وبلاگ خود را فراموش نکنید :

    در وبلاگ بخشی ایجاد کنید تا مخاطبان بتوانند به ارائه ی نظرات خود راجع به وبلاگ با هر مطلب جدید بپردازند.

  15. استفاده از کلمات کلیدی در وبلاگ را فراموش نکنید :

    کلمات کلیدی بر روی سوژه‌های مطالب و بر عناوین شما تاثیر می‌گذارند و می توانند برند شما را شناخته شده تر کنند.

  16. اندازه ی مطالب را در وبلاگ خود تعیین کنید :

    مشخص کنید که مطالب عنوان شده در وبلاگ شما به صورت خلاصه و مفید یا جامع و کامل عنوان می شود.

  17. برنامه ی زمانی برای ارائه ی مطالب در وبلاگ تعیین کنید :

    اینکه چه زمانی مطالب را در وبلاگ قرار دهید نکته ای است که برای برندسازی باید مورد توجه قرار بگیرد.

    در اصل رعایت این نکته که مخاطبان چه زمانی چه مطالبی را مطالعه می کنند ؟

رعایت تمامی نکات فوق مسیر را برای تبدیل یک وبلاگ به برندی شناخته شده هموار می کند و یک وبلاگ را به مرحله ی جدیدی از شهرت خواهد رساند.