وظایف ادمین اینستاگرام و 5 نکته مهم برای مدیر پیج

وظایف ادمین اینستاگرام و 5 نکته مهم برای مدیر پیج

همین چند سال پیش وقتی مالکیت اینستاگرام به طور رسمی به فیسبوک تعلق گرفت، این شبکه اجتماعی و سرگرم کننده رسما به یک پلتفرم بیزینس ” دیجیتال مارکتینگ حرفه ای ” تبدیل شد. ایرانی ها که از تحریم نسخه بیزنس اینستاگرام رنج می برند به طور نامحسوسی توانسته اند با تولید محتوای جذاب و چند ترفند اینستاگرامی، درامد های خوبی را از این شبکه اجتماعی کسب کنند. اینجا می خواهیم درباره وظایف ادمین اینستاگرام مطلبی را منتشر کرده و کارهای مدیر اینستاگرام را در 5 موضوع مهم شرح دهیم. این نکات برای وظایف مدیر پیج فروشگاهی نیز مهم و کاربردی است. لطفا با راگت همراه باشید.

کسب و کار خود را درک کنید

درک کسب و کار، نحوه مدیریت صحیح و بهترین روش بازاریابی و آشنایی با نیازهای مشتریان بالقوه در واقع اولین قدم برای راه اندازی و مدیریت پیج اینستاگرام است. اینکه کسب‌وکار ” شما ” دقیقاً چیست و چگونه می‌توانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و یا چطور ” می‌توانید ” کانال‌های تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید و نکات مهم و ترفندهای فروش ” ایده آل ” محصول یا خدمات، تنها بخشی از ده‌ها نکته مهم و مواردی است که جزعی از قلمرو وظایف ادمین اینستاگرام شناخته می‌شود. پس مسئله درک کسب و کار اینستاگرامی را دست کم نگیرید.

درک نیازهای مشتری

برای اینکه بتوانیم تاثیر مدیریت موفق را تجربه کنیم باید به خواسته های مخاطب توجه ویژه داشته باشیم. درگام اول باید مخاطب را بشناسیم و نیازهای او را درک کنیم. به طور مثال: وظایف مدیر پیج فروشگاهی با کارهای ضروری برای مدیریت پیج آموزشی، تفاوت های قابل توجهی دارد!

به این مثال برای وظایف مدیر پیج فروشگاهی توجه کنید:

برای مدیریت پیج های فروشگاهی با مواردی مانند شرایط ارسال و تحویل کالا سر و کار دارید و باید اطلاعات کافی را داشته و نکات مهم را در اختیار مشتری قرار دهید. به طور مثال: هزینه های حمل و نقل و شرایط ضمانت یا طریقه مرجوع کردن کالا برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است و نباید این نکات مهم را دست کم گرفت! توصیه می کنیم در مورد پرسونال برندینگ حتما مطالعه کنید.

رقبای اینستاگرامی خود را بررسی کنید

مبحث تحلیل رقبا یکی از اصولی ترین موارد در راه اندازی کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ ” اینستاگرام ” است. وقتی رقبای اینستاگرامی خودتان را بررسی کنید با نگاه دقیق و جزعی به روند فعالیت آنها می توانید کارهای مدیر اینستاگرام رقبا را به بهترین برنامه کاری تبدیل کنید.

تحلیل رقابتی یکی از مهم ترین کارهای مدیر اینستاگرام است

بررسی فرصت‌ها و تهدیدها نیز یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام است که از طریق تحلیل و بررسی سبک رفتار با مشتری ” توسط رقبا ” میسر می‌شود. الگو قرار دادن فعالیت رو به رشد می‌تواند سبک کار ” مدیر موفق ” را مشخص کند. برای دست‌یابی به بهترین فرصت‌های رشد در اینستاگرام نباید از رقبا غافل شد. تحلیل رقابتی می‌تواند  میزان آزمون‌وخطا را کاهش دهد.

تولید محتوا مهم ترین کار‌های مدیر اینستاگرام است

شبکه اجتماعی ” اینستاگرام ” یک پلتفرم محتوا محور است که بر مبنای تولید و نشر محتوای بصری شامل عکس و ویدئو، پایه‌گذاری شده و رشد کرده است. داشتن تقویم محتوای مناسب و توجه به اینفو گرافیک می‌تواند تأثیر بسزایی در روند رشد پیج داشته باشد. تقویم محتوایی و محتوای مخاطب پسند؛ بزرگ‌ترین تبلیغ رایگان ” برای کسب‌وکار ” است. پس به مغز محتوا بی‌توجه نباشید و تولید محتوا و تقویم محتوای مناسب را ” به‌عنوان وظایف ادمین اینستاگرام ”  در نظر بگیرید.همیشه به تناسب نوع و موضوع پست ها دقت کنید.

  • برای انتشار پست ها حتما زمان و تاریخ مناسب را در نظر بگیرید.
  • با مخاطبان تعامل داشته باشید مثلا برای آنها کامنت بگذارید و در چالش ها شرکت کنید
  • با ابزارهای استوری ” پل و سوال” از پست ها و استوری ها فیدبک بگیرید.

تبلیغات یکی از مهم ترین وظایف ادمین اینستاگرام است

کارهای مدیر اینستاگرام یکی دوتا نیست! تا اینجا پنج نکته مهم برای ارتقای روند مدیریت و رشد پیج اینستاگرام را توضیح دادیم؛ اما یک کسب و کار اینستاگرامی نیز مانند تمام کسب و کارها نیازمند تبلیغات ” مؤثر ” است. به‌عنوان مدیر اینستاگرام توصیه می‌کنیم فرصت‌های تبلیغات مناسب را بررسی کرده و بهترین روش‌های تبلیغ اینستاگرام را هدف گذاری نمایید. تبلیغات اگر صحیح باشد به سرمایه گذاری تبدیل می‌شود و تبلیغ نا مناسب قطعاً بودجه و زمان شما را هدر می‌دهد. برای بررسی و انتخاب بهترین روش‌های تبلیغ در اینستاگرام می‌توانید با مشاوران راگت در ارتباط باشید.

  1. از هزینه مدیریت پیج اینستاگرام مطلع شوید.
  2. هزینه های تبلیغات را کاهش دهید.
  3. به روند رشد پیج سرعت دهید.
  4. تقویم محتوایی و برنامه مدیریتی ” مناسب ” را دریافت کنید.
  5. و ده ها مزیت دیگر که فقط از طریق همکاری با راگت قابل تجربه کردن است.

گزارش های مدیریتی را ارائه دهید

اینکه پیج شما چگونه مدیریت می‌شود برای تهیه گزارش تفاوتی ندارد. اگر شما یک کسب‌وکار کوچک دارید و پیجتان را خودتان مدیریت می‌کنید یا حتی همه کسب‌وکارهای بزرگی که برای ” اداره پیج ” اینستاگرام با شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ قرارداد دارند باید گزارش‌های دقیقی را تهیه کنند. این گزارش‌ها کمک می‌کند تا در دوره جدید (کمپین تبلیغاتی) بتوانید هدف‌گذاری دقیقی داشته و هزینه‌ها را بهتر مدیریت کنید.

وظایف ادمین اینستاگرام
سخن پایانی

تعیین بودجه مناسب برای فعالیت و تبلیغات پیج و شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام است. گروه کارشناسان راگت آماده ارائه مشاوره (رایگان) درزمینه دیجیتال مارکتینگ هستند. اگر قصد راه‌اندازی پیج و یا ارتقای آن رادارید لطفاً فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس برقرار کند یا اینکه می‌توانید از طریق پشتیبان اینستاگرام به اما در ارتباط باشید.