بازاریابی خیابانی و 3 نکته اهمیت آن

بازاریابی خیابانی و 3 نکته اهمیت آن

تبلیغات یا بازاریابی خیابانی اشکال مختلفی دارد.از در دست گرفتن پلاکارد گرفته تا چسباندن پوستر در کف خیابان یا محل عبور عابر پیاده را تبلیغات خیابانی میگویند. در این مقاله به گونه ای از تبلیغات می پردازیم که همراه با بازاریابی مستقیم هدفش جذب مخاطب است‌.در سالهای اخیر با ظهور تاکسی یاب های آنلاین شاهد رقابت تنگاتنگ اسنپ‌ و تپسی در خیابان هستیم. هدف از اینگونه بازاریابی در محیط در ابتدا جذب مسافر بود و در حال حاضر جذب راننده است.

درپلتفرم تاکسی یاب های آنلاین مهم ترین موضوع داشتن راننده است.کمبود راننده در پلتفرم تاکسی آنلاین باعث منتظر ماندن مسافر میشود.منتظر ماندن مسافر نیز ریزش مخاطب شدیدی در این کسب وکار دارد .از همین رو تعدد راننده امری حیاتی است.

اسنپ‌وتپسی به دوئل پایاپایی در بازاریابی خیابانی پرداخته اند‌

در اینگونه از بازاریابی تاکسی یاب ها، ناچار به ارائه طرح های تشویقی هستند. رقابت در کف خیابان آنقدر زیاد شده که برای عدم تداخل در بازاریابی برای تقسیم خیابان ها در اتحادیه کسب و کارهای آنلاین کارگروهی تشکیل شده تا شرکت ها بتوانند رقابت سالمی داشته باشند.هر استان توسط کارگروه کسب وکارهای آنلاین بین تاکسی یاب ها تقسیم میشود.
بازاریابی خیابانی برای راننده های شخصی که در یک لحظه تصمیم به پیوستن به تاکسی یابی آنلاین میگیرند مناسب بوده و با استقبال رانندگان همراه است.


پس از ثبت نام راننده توسط بازاریاب و دریافت مدارک اطلاعات به صورت آنلاین به مدیربازاریابی هر استان ارسال میگردد. جذب راننده برای هر بازاریاب پورسانت دارد . هر شرکت برای سیستم بازاریابی و جذب راننده استراتژی متفاوتی دارد .

اسنپ


بازاریابی خیابانی

اینگونه بازاریابی توسط اپلیکیشن های زیادی انجام شده است و به نظر میرسد کسب و کارهای آنلاین در محیط شهری جذب بهتری دارند تا محیط مجازی. یکی از علت های این موضوع عدم آگاهی شهروندان با خدمات مجازی و تمایل به آموزش یا ثبت نام حضوری است. بازاریابی خیابانی و جذب کاربر در ایران از این طریق آمار قابل توجهی در پی داشته است. ایرانیان نشان داده اند که در‌کنار نیاز به تکنولوژی علاقه ی زیادی به استفاده از خدمات مجازی دارند . امیدواریم کسب و کارهای آنلاین با پیشرفت خود بتوانند گامی در جهت اشتغال زایی برداشته و آینده ی ایران را به سمت پیشرفت ببرند.در آخر به این اشاره میکنیم که بازاریابی حضوری یا بازرایابی خیابانی نقش مهمی در توسعه کسب وکارهای آنلاین خصوصا در ابتدای تولد دارد. کسب و کارهای آنلاین جدید میبایستی برنامه و استراتژی ویژه ای برای جذب کاربر از این طریق داشته باشند.


محمد دیانیان مشاور کسب و کار و برندینگ