تبلیغات محیطی و تاثیر آن در برندسازی

تبلیغات محیطی و تاثیر آن در برندسازی

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی به آن دسته از تبلیغات میگویند که در سطح شهر یا در مکان های دارای تردد درمعرض دید بازدید کننده قرار میگیرد. این نوع تبلیغات به عنوان تبلیغات شهری نیز شناخته می شوند و سابقه خیلی زیادی دارد. بعد ازصدا وسیما غالبا جزو رسانه هایی است که جلب اعتماد مردم را در سطح قابل قبولی موجب میشود.اصولا برای تبلیغات یک برند شهری بهتر میشود روی آن حساب کرد.

در اکثر کشورها وقتی برندی شروع به معرفی محصولات یا خدمات خود میکند اصولا از شهری خاص تبلیغات را شروع میکند . گل سر سبد آن ها بیلبوردها و ساین بردها هستند. این دو مورد از گزینه های اصلی این گونه تبلیغات به شمار میروند.

تاثیر تبلیغات محیطی بر برندسازی

رزرو بیلبورد در هرکجا قدرت و توان بالای آن کسب و کار را در بین اذهان عمومی بوجود می آورد. برای کسب و کارهایی که در استان یا منطقه خود اقدام به رزرو بیلبورد میکنند، بازدهی سریع و فوق العاده ای به همراه دارد.تبلیغات محیطی با مالکیت شهرداری هر منطقه طی قراردادی به کانون های تبلیغاتی واگذار میشود. برخی از کانون های تبلیغاتی نیز با انتخاب یک مکان خاص و پرتردد برای ایجاد تبلیغات محیطی با شهرداری وارد مذاکره میشوند .

برخی کانونهای تبلیغاتی در سالهای اخیر پیشنهاد احداث پل های هوایی را به شهرداری داده اند. در ازای آن مقرر شده که تا چندین سال بتوانند از بنر نصب شده روی آن پل هوایی درآمد کسب کنند. به این نحو کانون ها تابلوی روی پل احداث شده را به برند ها و کسب وکارها به صورت ماهیانه اجاره میدهند. تقریبا 90 درصد قراردادها به صورت ماهیانه یا چند ماهه اجاره داده میشود .

تبلیغات محیطی در سالهای اخیر حتی با قدرت یافتن دیجیتال مارکتینگ وجه ی خود را از دست نداده اند. برندهای معروف که برای خود اسم و رسمی در بازار دارند نیز برای افزایش برندینگ و ماندگار شدن در ذهن بیننده از آن استفاده میکنند.

انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی شامل چندین دسته اصلی میشود و هرکدام ازآنها دارای چندین زیر دسته مشترک نیز میباشند.

  • تبلیغات در اتوبان ها
  • تبلیغات در سطح شهر
  • تبلیغات روی وسایل نقلیه
  • تبلیغات در مترو
  • تبلیغات در اماکن
  • تبلیغات در مراکز خرید
  • وغیره.

زیر دسته های اصلی تبلیغات محیطی شامل موارد زیر است.

  • بیلبورد
  • پل هوایی
  • ساین برد
  • استرابورد
  • لمپوست
  • لایت باکس
  • استادیوم
  • تلویزیون شهری

رزرو بیلبورد های شهری و کلیه تبلیغات که از آن نام برده شد، در راگت به صورت  آنلاین امکان پذیر است.

در راگت علاوه بر مشاهده ی اطلاعات جامع اعم از میزان بازدید روزانه و ماهانه هریک از تابلوها،وضعیت روشنایی،ابعاد و لوکیشن دقیق نیز ارایه میشود.تبلیغات محیطی چه برای برندهای مطرح و چه برای برندهای جویای نام بازدهی خوبی دارد و بسته به نوع بودجه انتخاب میگردد. اصولا بیلبوردهای شهری و ساین بردها گران قیمت ترین نوع تبلیغات به شمار میروند.

پیشنهاد میشود برای انتخاب تبلیغات محیطی با مشاورین ما تماس بگیرید . مشاورین تبلیغاتی راگت با بررسی محصول یا خدمات شما ، بازار هدف ومنطقه مورد هدف شما با اطلاعاتی که از رقبای شما دارند بهترین رسانه را به شما معرفی میکنند . در صورتی که تابلوی خاصی مد نظر شماست در راگت میتوانید آنرا بررسی و آنالیز کرده و برای  رزرو  اقدام نمایید .