تبلیغات در نمایشگاه

تبلیغات در نمایشگاه

تبلیغات در نمایشگاه چگونه است ؟ نمایشگاه محل مناسبی برای جذب مشتری و برندینگ است .در 1 سال حضور مداوم در غرفه ثابت به منظور تبلیغات در نمایشگاه بین المللی استان اصفهان تجربیات خوبی داشتم که آن را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

افراد و برندهایی را در نمایشگاه میتوان جذب نمود که با سایر تبلیغات امکان جذب آنها سخت است. مردم به برندهایی که در نمایشگاه هستند بیشتر اعتماد میکنند. بحث گفت و گوی حضوری ، مشاهده محصول یا خدمات،همچنین ارزیابی توانایی برند شما با تبلیغات در نمایشگاه چگونه است ؟ نمایشگاه محل مناسبی برای تبلیغ و جذب مشتری یا برندینگ است .در 1 سال حضور مداوم در غرفه ثابت به منظور تبلیغات در نمایشگاه بین المللی استان اصفهان تجربیات خوبی داشتم که آن را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.وجود دارد.بسیار باید به آن توجه کرد.یکی از مزایای حضور در نمایشگاه یافتن نقوص برندتان در مقایسه با رقبا در کنار همکاری و تعامل با آنهاست.برندها پس از حضور در نمایشگاه به تکاپوی بیشتری برای رشد میپردازند.منابع انسانی پس ازنمایشگاه درک بهتری از صنف خود و رقابت سالم خواهند داشت. تبلیغات در نمایشگاه به چند قسمت تقسیم میشود

  1. آموزش منابع انسانی وبرنامه ریزی نمایشگاه
  2. غرفه سازی و چیدمان غرفه
  3. پوشش و هویت بصری
  4. تیم بازاریابی ، فروش و روابط عمومی
  5. تبلیغات محیطی در نمایشگاه
  6. تبلیغات چاپی در نمایشگاه
  7. صدای نمایشگاه یا رادیو نمایشگاه
  8. هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه
  9. جلسات کوتاه مدت و ملاقات با مدیران ارشد سازمان

1- آموزش منابع انسانی وبرنامه ریزی نمایشگاه

آموزش یکی از مهم ترین ارکان هر کسب و کاراست . آموزش و برنامه ریزی پس از تبلیغات در نمایشگاه شامل شرح وظایف هر شخص و نمایش نقشه راهی است که برند به عنوان هدف در نمایشگاه حضور پیدا میکند. آموزش و توجیه هر شخص در هر سمت ،  وی را برای ایفای نقش بهتر آماده کرده و مواجه با خستگی و سختی ها نمایشگاهی را آسان مینماید.هر بخش وظایف مختلفی دارد که متناسب با نوع صنف و اهداف برند تفاوت دارد . یکی از پیش نیازهای بخش ارتباطات و فروش کانتر فروش است . اگر در سازمان افراد خبره وجود ندارد پیشنهاد میشود از نیروهایی که خود شرکت نمایشگاه ها در اختیار برندها میگذارد استفاده کنید. این نیروها که در همه ی نمایشگاه ها حضور دارند با تجربه خود بهتر میتوانند به شما درامر جذب مشتری کمک کنند . اصولا از روابط عمومی خوبی برخوردار هستند و در کنار آموزش های قبلی توانایی معرفی هر محصول یا برندی را به خاطر قدرت ارتباطی خود دارند.قبل از نمایشگاه وظایف هر شخص را مشخص کنید و اگر نیرویی با روابط عمومی بالا ندارید از نیروهای فروش نمایشگاهی استفاده کنید . اصولا دستمزد این نیروها به صورت روزانه محاسبه میشود. دستمزد هر روز فعالیت در نمایشگاه بین 70 تا 100 هزار تومان میباشد.پس از تهیه برنامه و استراتژی هر بخش به تعامل و همکاری هر بخش نیز توجخ نمایید.حتی المکان برنامه مناسبی داشته و کارها را قبل از شروع انجام دهید تا در نمایشگاه انرژی خود را بر روی ارتباطات بگذارید.توجه داشته باشید همه ی بخش های تبلیغات در نمایشگاه در صورت رسیدن به تبلیغات کلامی به هدف رسیده است.دانستنیهای نمایشگاه را به همه ی نیروها یاد دهید.

2-غرفه سازی و چیدمان غرفه

مکان و نوع غرفه سازی بسیار مهم است . مهم است که زودتر از سایر برندها پلن نمایشگاه را مشاهده کرده و برای اجاره محل مناسب جهت تبلیغات در نمایشگاه اقدام نمایید. اصولا مسیرهایی که برای تردد بازدید کننده آسان تر است محل مناسبی برای غرفه است . در کنار ورودی ها و راهروهای هر سالن و در کنار تریا نیز به دلیل ازدحام جمعیت مناسب است. غرفه سازی قدرت برند شما را نشان میدهد . با توجه به اهداف برند نوع محصول یا خدمات اقدام به انتخاب نقشه غرفه نمایید . اصولا غرفه سازان که با پلن هر نمایشگاه آشنا هستند متناسب با ابعاد فضای شما چند نمونه طرح 3 بعدی در اختیار شما قرار میدهند.پس از انتخاب نوع ساخت غرفه انتخاب رنگ را متناسب با هویت بصری خود انجام دهید.پیشنهاد میشود در طرح 3 بعدی خود جایی برای نمایشگر در نظر بگیرید. استفاده از نمایشگر یا ویدیو پروژکتور برای ارتباط سازی و معرفی محصول یا خدمات بسیار ضروری است. ارتفاع غرفه را فراموش نکنید. اصولا غرفه ها بین 15 تا 20 سانتی متر میتوانند با کف سازی ارتفاع داشته باشند . ارتفاع برای دیده شدن غرفه ، اعتماد به نفس منابع انسانی و تسلط بر روی مذاکره با بازدید کننده تاثیر زیادی دارد.

3-پوشش و هویت بصری

اهمیت پوشش بصری را حتما میدانید. پوشش مناسب و ایده آل در جذب مشتریان ( در زمان تبلیغات در نمایشگاه ) تاثیر زیاد دارد . پوشش خانمم ها در هر شهر و استان بسته به شرایط و قوانین نمایشگاه آن استان است . برای رعایت هویت بصری از شال یا گزینه ای دیگری که به رنگ غرفه است استفاده نمایید. رنگ پوشش بهتر است حتی قسمتی کوچک به رنگ غرفه شبیه باشد. برندهای حرفه ای از بج سینه و کارت شناسایی نیزاستفاده میکنند .

4- تیم بازاریابی ، فروش و روابط عمومی

قدرت تیم بازاریابی و فروش خود را در هنگام حضور و تبلیغات در نمایشگاه محک بزنید و پس از آن اشکالاتش را بررسی نمایید.ارتباطات را به 3 دسته تقسیم کنید

  • ارتباط  با بازدید کننده
  • ارتباط با رقبا و همکاران
  • ارتباط با برندهایی که به رشد شما کمک میکنند

برای هر بخش برنامه ریزی کنید و از آنها در پایان هر شب گزارش کار بخواهید . دقت کنید ارایه گزارش کار را به روز پایانی نمایشگاه موکول نکنید.ارایه گزارش کار روزانه افزایش کارایی اشخاص را بالا میرود و آزمون و خطای استراتژِی خود را میگیرید. قبل از نمایشگاه چند لیست تهیه نمایید . لیست اطلاعات بازدید کننده – لیست اطلاعات شرکت کننده ها یا غرفه داران . پس از برقراری ارتباط با بازدید کننده سعی کنید از طرق مختلف ارتباط خود باآنها رامستحکم نمایید.بازدید کننده به دلیل ارتباط با غرفه های متعدد ممکن است شما را فراموش کند . وی را همان لحظه عضو کانال تلگرام کنید یا از وی بخواهید اینستاگرام شما را دنبال کند . این ارتباط نیاز به روابط عمومی نیروی فروش و ارتباط سازی گسترده دارد که برای افرادی که بازار هدف هستند ارزش دارد.

5-تبلیغات محیطی در نمایشگاه

این نوع تبلیغ در ذهن مشتری قبل از مشاهده ی غرفه ، قدرت و برندینگ را به رخ بازدید کننده میکشد. روش تبلیغات محیطی بازدید کننده را به سوی غرفه سوق میدهد. اگر در تبلیغات محیطی تخفیف یا جایزه برای بازدید کننده در نظر گرفته شود میتوانید مراجعه و ارتباطات خود را گسترده ترکنید. درج تخفیف یا جایزه و قرعه کشی در نمایشگاه به شدت پیشنهاد میشود.

6-تبلیغات چاپی در نمایشگاه

تبلیغات چاپی هیچ جا به اندازه دوران تبلیغات در نمایشگاه به کار نمی آید.تهیه بروشور و کارت ویزیت در نمایشگاه الزامی است . حتما از طرح های مختصر و مفید استفاده کنید.ارایه کد تخفیف در کارت یا بروشور نیز ارتباطات را پس از نمایشگاه افزایش میدهد.تم رنگی کارت ویزیت و غرفه را یکسان انتخاب نمایید تا در ذهن بازدید کننده باقی بمانید.

7-صدای نمایشگاه یا رادیو نمایشگاه

این قسمت برندها و خدماتشان را معرفی کرده و صدای شما را به گوش همه خواهد رساند . متن خود را متناسب با برنامه ریزی ها انجام شده و استراتژی ارتباطی خود برای صدای نمایشگاه تهیه کنید. با پرداخت مبلغ بین 2 تا 4 میلیون میتوانید توسط دوبلورهای حرفه ای هر 15 دقیقه یا هر 30 دقیقه معرفی شوید.

8-هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه

این دلچسب ترین بخش برای بازدید کننده است . بازدید کنندگان علاقه ی شدید به دریافت هدیه تبلیغاتی دارند و شما میتوانید با استفاده از این بخش ارتباطات وبازدید خوبی داشته باشید.

جلسات کوتاه مدت و ملاقات با مدیران ارشد سازمان

ارتباطات هدف شرکت در نمایشگاه است و پیشنهاد میشود تیم روابط عمومی ، تیم فروش و کانتردارهای خود را برای ایجاد جلسه کوتاه با مدیران توجیه کنید.فیلتر شدن افرادی که میتوانند با مدیران جلسه داشته باشند بسته به استراتژِی برند دارد.جلسات گروهی و گردهمایی جمعی نیز درنمایشگاه و درون غرفه بسیار مهم است. در مقاله های بعدی به صورت تخصصی در مورد هر بخش توضیحاتی ارایه میکنم. در صورت نیاز به مشاوره ، مدیریت و اجرای تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران و نمایشگاه اصفهان با ما تماس بگیرید. محمد دیانیان مشاور کسب و کار و برندینگ