بهترین تبلیغ چیست ؟

بهترین تبلیغ چیست ؟

به نظر شما بهترین تبلیغ چیست ؟ در این مفاله ابتدا در‌مورد کلیات تبلیغ و سپس در مورد تبلیغات اینستاگرامی و همکاری با بلاگرها تجربیات خود را دراختیار شما قرار‌میدهم. سوال چه تبلیغی برای کسب و‌کار ما مناسب است از مهم ترین سوالات کسب و کار بوده و هست.تبلیغات رابطه ی مستقیمی با برندینگ دارد.از این رو انتخاب رسانه های مناسب برای تبلیغات. جدای از موفقیت و رشد، برندینگ را نیز تحت الشعاع قرار میدهد. برای پاسخ به این سوال میبایستی کسب‌و کار شما و سطح آن مورد توسط مشاور تبلیغات بررسی شود.اما اصول اولیه در انتخاب رسانه برای هر کسب وکارها یکسان است:
-رسانه انتخابی در محدوده و‌منطقه ی بازار هدف باشد
-گرافیک تصویر تبلیغاتی مناسب باشد . با توجه به اهمیت طراحی‌گرافیک این بخش را در چند عنوان جدا گانه توضیح‌میدهیم

بهترین تبلیغ چیست ؟
-رسانه ی انتخابی حتی الامکان قبلا توسط برندهای ضعیف یا سطح پایین انتخاب نشده باشد.مگر اینکه رسانه تبلیغاتی ترمینالی باشد . رسانه ترمینالی به رسانه ای میگویند که مکان یا نوع آن به گونه ایست که برندهای متعددی در آن تبلیغ شده‌و میشوند مثل پیج های اینستاگرام‌استانی یا پیج های محتوای طنز و دانستنی.
-هدف تبلیغات مشخص شود . اصولا اهداف تبلیغات : فروش ، معرفی ، برندینگ و غیره است اما منظور از مشخص کردن هدف تبلیغات این است که با این کمپین قرار است از نقطه ی A به نقطه ی B برسیم.وضعیت فعلی برند در این لحظه مشخص گردد .جزییات و توقعات ما از نقطه ی بعدی شرح داده شود . پس از تیک خوردن توقعات ما و رسیدن به نقطه ی B میبایستی برای آینده نیز برنامه وهدف داشته باشیم. در برندسازی کنونی تبلیغات را مثل یک سریال باید درنظر گرفت. این سریال باید پیوسته ، جذاب و مهیج باشد . هر قسمت مرتبط به قسمتهای دیگر بوده و بتواند با بازار هدف ارتباط برقرار کند. در تبلیغات واژه ای وجود دارد با نام لیست طلایی که بسیار درک‌شما را ازچگونگی تبلیغات زیاد خواهد کرد ، لیست طلایی شامل این سوالات است، چه افرادی این رسانه یا پیج‌را میبینند.افرادی که این رسانه را میبینند از کدام‌ استان هستند.چه‌برندهایی در این رسانه تبلیغ کرده اند . محتوای تبلیغاتی برندهای قبلی چگونه‌بوده و آیا محتوای تبلیغاتی من در مقایسه با سایرین به چشم می آید.چه چیزی در محتوای من باعث میشود که افراد من را فالو‌کنند یا از من خرید کنند.پیج من یا شماره هایی که من در تبلیغات محیطی استفاده میکنم آنقدر خوب هست که مخاطب من را برای خریدیا فالو انتخاب کند.اگر‌محتوای پیج و طراحی آن‌ضعیف است‌پیشنهاد‌میشود به‌جای هزینه تبلیغ روی طراحی و‌محتوای پیج‌هزینه کنید.
بهترین تبلیغ چیست ؟ برای تبلیغات در اینستاگرام به چند موضوع توجه کنید ، ابتدا تعداد فالوورهای پیج‌مذکور است، هرچه تعداد بیشتر‌باشد مسلما بهتر است اما باز‌هم بسته به‌بازار هدف شما‌ممکن است پیجی‌با‌ یک‌چهارم‌فالور پیجی‌دیگر از لحاظ بازار‌هدف برای شما بهتر باشد.هنگام‌انتخاب پیج‌به میزان لایک‌ ،کامنت و‌تعامل پیج‌توجه کنید چون‌ برخی پیج‌ها از لایک و فالور فیک‌استفاده میکنند تا مشتری را گمراه کنند و‌پیج‌را و پویا و‌فعال جلوه دهند.‌پویایی پیج‌ و ارگانیک بودن میزان لایک‌و فالور‌را با بررسی دقیق پست ها و کامنت ها تا حدی میتوان تشخیص داد.‌برای اطمینان بیشتر از پیج‌بخواهید از بازدید استوری های خود اسکرین شات ارسال کند.‌حتی میتوانید از ادمین پیج‌ بخواهید از میزان فالورهای هراستان برای شما اسکرین شات بگیرد. راه‌دیگر این است که پیج های تبلیغات قبل را فالو‌کنید و‌درمورد فیدبکی که از تبلیغ در پیج مذکور گرفته اند سوال کنید.برخی از پیج ها برای فریب مشتری پس از انتشار پست تبلیغاتی تعدادی فالور فیک‌برای شما میخرند تا شما فکر‌کنید این تبلیغ بازدهی خوبی داشته.‌اگر‌فالورها استوری نداشتند و‌فعالیت آن ها کم‌است احتمال اینکه فیک‌باشند‌وجود دارد.
و اما به قسمتی میرسیم که ارتباط اصلی بین موضوعات تعیین شده توسط برند و مخاطب است.این قسمت محتوا و طراحی تبلیغات نام‌دارد . درواقع رسیدن به اهداف تبلیغات با محتوا و‌خلاقیت در آن میسر میشود. طراحی محتوای مناسب مهمترین قسمت تبلیغات است. برندهایی که برای تبلیغات هزینه میکنند ولی برای تولید محتوای تبلیغاتی ارزشی قائل نیستند به مرکز هدف نخواهند زد. دورانی استفاده از بلاگرها در محتوا منجر به تعداد زیادی فالو‌ور میشد اما در حال حاضر این تعداد کم شده‌و‌کمتر‌هم‌میشود‌هرچند‌که استفاده از بلاگرها زیاد شده‌و اکثر برندها از این‌روش استفاده میکنند‌ولی دوران محتوای این‌ پیج‌را فالو کنید تمام شد.

ویژگی های یک‌ محتوای مناسب
حتما از‌کلیپ به جای عکس‌در تبلیغات استفاده‌کنید.
سناریوی جذاب و قابل اعتمادی برای محتوای تبلیغاتی داشته باشید
-جذابیت در عین سادگی در کلیات و‌جزییات طرح را رعایت‌کنید.

  • استفاده از رنگ های مناسب با برند ، فصول و سلیقه بازار هدف را در‌نظر بگیرید.
    ‌-استفاده از شعار یا جمله ای که مخاطب را در یک لحظه جذب کندمهم است.
    ‌محتوای تبلیغاتی باید کوتاه باشد و تا لحظه ی آخر مخاطب پی به تبلیغاتی بودن آن نبرد.
    ‌ترجیحا شخصی با فن بیان قوی ، ظاهر مناسب و مطمئن به محصول یا خدمات برای تولید محتوا استفاده کنید.
    ‌بهترین تبلیغ چیست ؟ خلاقیت و ابتکار عمل به خرج دهید.با گسترش تبلیغات در اینستاگرام روش این را بخر جنسش خوب است یا این پیجو فالو کن قیمتش مناسب است دیگر جواب نمیدهد.سعی کنید برای تولید محتوا از یک شرکت تبلیغاتی یا مشاور کمک بگیرید.
    ‌استفاده از بلاگرها در این صورت جواب میدهد که خلاقیت در بیان محتوا داشته باشید، میزان فالوی پیجها توسط افراد با زیاد شدن تبلیغات تکراری وپیشنهادی کم شده است و اگر محتوای خلاقی ندارید تبلیغ نکنید.
    ‌پاسخ به این سوال که در این محتوا چه ویژگی محصول یا برند من گفته شده که باعث فروش یا برندینگ خواهد شد بسیارمهم است اگرجزو اولین های صنف خود نیستید باید جزو بهترین یا خلاق ترین باشید ( چرا مشتری باید این پیج را فالو کند یا از این محصول یا خدمات استفاده کند؟)
    ‌تحقیقات بازار و بررسی نوع محتوا و بازخورد هر شخص نسبت به محتوای مذکور نیز برای اجرای یک کمپین موفق ضروری است.بهتر است قبل از اکران تبلیغ از افرادی به صورت آزمایشی ذهنیتی را که پس از مشاهده تبلیغ خواهند داشت دریافت کنید.
    ‌ذهنیت ایده پرداز و طراح با توجه به برنامه ریزی های مشاور تبلیغاتی یکسان میشود اما گاهی ذهنیت عموم جامعه با این تناقض دارد.پس از مشاورتبلیغات یا تولید کننده محتوای خوب استفاده کنید
    ‌ تبلیغات عمو سبزی فروش از سال گذشته تاکنون بسیار دیده شده است. اما در اصول طراحی ، ارتباطات و جذابیت بسیار ضعیف بوده ونشان میدهد خلاقیت وبرنامه ای برای تبلیغات چه محیطی وچه ومجازی وجودندارد.تبلیغات فقط معرفی محصول یاپیج نیست و هرچه پیش میرویم محتواهایی که فقط برند ، محصول یا خدمات رادر محتوا معرفی میکنند بازدهی کمتری از تبلیغات میبینند. امیدواریم برندها با توجه به هزینه های زیاد تبلیغات به اهمیت این موضوع پی برده و از مشاور تبلیغاتی مناسب همراه با ایده پرداز برای خلق محتوای جذاب استفاده کنند تا بتوانند به فروش و برندینگ بهتری برسند.
  • محمد دیانیان مشاور تبلیغات و مارکتینگ