اینفلوئنسر مارکتینگ و 3 نکته مهم تبلیغات !

اینفلوئنسر مارکتینگ و 3 نکته مهم تبلیغات !

اینفلوئنسر مارکتینگ فرایندی است که در آن افراد مشهور در رسانه های اجتماعی و فضای مجازی که دنبال کنندگان بسیاری دارند، به تبلیغات می پردازند. مهم ترین ویژگی اینفلوئنسر ها یا افراد تاثیر گذار هوش اجتماعی بالا، مهارت های ارتباطی و اجتماعی، توانایی در جلب نظر دنبال کنندگان و خلاقیت های فردی می باشد. لازم نیست که آن ها لزوما سلبریتی باشند، همچنین مقایسه ی سلبریتی برندینگ با اینفلوئنسر مارکتینگ می توانید به خوبی به تفاوت ها و شباهت های این دو پی ببرید.

نکته مهم اینفلوئنسر مارکتینگ

نکته ی بسیار حائز اهمیت برای انتخاب منبع این است که مشخص کنید هدف شما برندینگ، تبلیغات، فروش کالا و یا ارائه خدمات است.اینفلوئنسر ها سبک زندگی روزمره ی خودشان را برای دنبال کنندگان به نمایش می گذارند و به نظرات مختلف هوادارانشان توجه ویژه ای دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ
Flat design illustration with female vlogger or influencer, recording new video.

اما آینده‌ی اینفلوئنسر مارکتینگ هم مثل بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی، تحت تأثیر پیشرفت ها در زمینه فرهنگ عمومی، تکنولوژی، تبلیغات و بسیاری موارد دیگر در آینده چهره متفاوتی خواهد داشت.

1- مارکت اینفلوئنسر ها و بازاریابی تبلیغاتی

این افراد استارت پر قدرتی برای تبدیل تبلیغات به سبک تبلیغات دهان به دهان و در مواردی حتی بازاریابی ویروسی می باشند.
بدلیل تعداد زیاد دنبال کنندگان و وجود قابلیت اشتراک گذاری در شبکه های مجازی تبلیغ انجام شده به سرعت میتواند دست به دست و حتی وایرال شود .

2- اینفلوئنسر مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

محتواها در سبک های گوناگون به سرعت به بخشی کلیدی در صنعت بازاریابی تبدیل شده اند. تولید محتوای زیبا و سرگرم کننده با هزینه های کمتر میتواند نتیجه ی قابل توجه ای ایجاد کند.
در واقع کار تولید محتوا بخش اعظم کار نیست، در عمل اینکه بتوانیم این محتوا را با کاربران بیشتری به اشتراک بگذاریم احتمال موفقیت بیشتر می شود.
مشتریان با اعتماد و صداقت شما جذب و تبدیل به مشتریان دائمی می شوند. اگر چه دیجیتال مارکتینگ یک روش کارامد و کاملا رقابتی برای ایجاد فرصت های ویژه تبلیغاتی برندها می باشد، از طرفی چالش های خاص خود را به همراه دارد.
اما بیشتر برندها با استفاده از عوامل اینفلوئنسر به کسب موفقیت در بازار کسب و کار نائل شده اند.

تغییرات مارکت در آینده

در آینده‌ای نه‌چندان دور، تبدیل شدن به اینفلوئنسر و ورود به بازار اینفلوئنسرها بسیار دشوار خواهد شد.علت این امر افزایش بی رویه تعداد این افراد است که شناسایی تبلیغات حقیقی و دروغ را برای مخاطبان سخت می کند.هم چنین افزایش حجم تولید محتوا و فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی در این حوزه‌ی کاری، سبب تشدید رقابت در این حیطه خواهد شد.

ادغام رسانه های اجتماعی ایده ی دیگری است که به پیشرفت اینفلوئنسر مارکتینگ و سوددهی بیشتر آن منجر خواهد شد. افراد تاثیرگذار و سازندگان این رسانه ها میتوانند به ازای هر تراکنش در سود حاصله سهیم شوند.

بوجود آمدن محیط های آموزشی برای هرچه تخصصی تر شدن این مارکت در آینده ای نه چندان دور امری بدیهی است و پرورش متحصصان این حوزه به پیشرفت همه جانبه ی آن کمک شایانی خواهد کرد.

آنالیز میزان بازدهی، تحلیل کیفیت اینفلوئنسر ها، شناسایی اینکه بازخورد ها از کدام دسته مخاطبان بوده، چه سبک محتوایی موثر تر، بررسی دستاوردهای کلی از زمان شروع تا پایان اجرای طرح و بسیاری موارد دیگر به صورت دقیق از تغییرات آینده ی این مارکت خواهد بود.

در انتها …

در انتها آینده ی این صنعت روشن ارزیابی می شود چرا که گسترش شبکه ها و رسانه های اجتماعی بستر را برای گسترش هرچه بیشتر این مارکت فراهم خواهد کرد.
در آینده میبایست از افزایش بی رویه ی اینفلوئنسر هایی که تنها با هدف کسب درامد به میدان آمده و کیفیت محصولات و خدماتی که توصیه می کنند را در نظر نمی گیرند ، جلوگیری کرد.
هم چنین شایسته است با فرهنگ سازی در سطوح مختلف جامعه افرادی را که به هر قیمتی قصد مشهور شدن را دارند و شایستگی حضور در جایگاه یک فرد تاثیر گذار را ندارند، از این قشر حذف نمود.

راگت می تواند به عنوان پل ارتباطی شما را به بهترین اینفلوئنسرهای کشور متصل نماید و باعث سهولت در مسیر پیشرفت کسب و کارها شود.