وظایف مدیر تبلیغات

وظایف مدیر تبلیغات

 

وظایف مدیر تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی

در دنیای امروز تفاوت های زیادی میان تجارت و بازارهای کسب و کار قدیمی با جدید وجود دارد.در تجارت امروز نقش تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی و سبک های مختلف آن در فروش و پیشرفت کسب و کار غیر قابل اجتناب است.به همین دلیل است که مدیران بازاریابی و تبلیغات پا به میدان گذاشته و این مسئولیت خطیر را به عهده گرفته اند.

منظور از شرایط چیست ؟

شرایط برند برای تبلیغات به چند دسته تقسیم میشود . این تقسیم بندی از هر بعدی متناسب با محصولات و خدمات نیز متفاوت است .مدیران تبلیغاتی موفق 3 بعد مختلف از شرایط رو بررسی میکنند . بعد داخلی ، بعد خارجی و بعد ترکیبی.

  1. وضعیتی که برند در آن قرار دارد ( فرمول mka : وضعیت فروش و آنالیز ابعاد قیف فروش)

  2. نمودار گستردگی بازار هدف (بررسی برند پیشرو رقیب )

  3. جایگاه برند در مقایسه با رقبا

بعد از طبقه بندی های فوق و بررسی تبلیغات رقبا مدیر تبلیغات هدف گذاری میکند . هدف گذاری تبلیغاتی یعنی آنچه که قبلا انجام شده و انچه که حال باید انجام داد .

آنالیز جامع وظایف مدیران بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی

مدیران شاخص تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی فعالیت‌هایی مثل بررسی بازار، استراتژی‌های بازاریابی،‌ تبلیغات، روابط عمومی، فروش، توسعه و قیمت‌گذاری را هماهنگ و برنامه‌ریزی می‌کنند.

اما مدیران رده های پایین تر و نظارت کنندگان شرکت، فقط کار بررسی و سرپرستی واحدهای فنی و افراد کارگزار را برعهده دارند.هم چنین مدیران تبلیغات زمان زیادی را نیز برای مذاکره با مسئولان فروش خارج از سازمان صرف می کنند و مدیریت توسعه اقدامات برای سهولت فروش و مدیریت رسانه ای را به عهده می گیرند.مدیر تبلیغات به عنوان رابطی میان شرکت و سازمان با مشتری عمل می کند، او اصل مشتری مداری را در اولویت قرار می دهد.

طبیعی است که مدیر تبلیغات معمولا در دفتر مشغول به کار است اما ماموریت های خارج از سازمان نیز به عهده می گیرد تا بتواند به آنالیز بازار و بررسی دیدگاه و بازخورد ها بپردازد.برنامه‌ ی توسعه که توسط مدیران بازاریابی و تبلیغات اجرا میشود، ترکیبی از آگهی‌های بازرگانی، تبلیغات و ایجاد انگیزه در خریداران، برای فروش محصولات و ارائه خدمات است.

مدیران بازاریابی به رشد و پیشرفت استراتژی جامع بازاریابی کمک می کنند. و خط مشی‌های عرضه و تقاضای محصولات و خدمات شرکت را در قبال رقبای خود تعیین کنند.

مدیران بازاریابی همراه مدیران تبلیغات همواره ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولات و خدمات شرکت را جهت جلب مشتریان در دست اجرا قرار می دهند.مدیران رابط عمومی نیز کار نظارت و سرپرستی را برعهده داشته و برنامه‌های آماده‌سازی را در برنامه جامع برنامه ریزی و رهبری می‌کنند.

 

مدیر تبلیغات

دو مدیر مکمل در سازمان

مدیر تبلیغات باید کلیه اموری که مدیر فروش انجام داده و در سر دارد را بررسی نماید . این دو مدیر مکمل یکدیگر هستند و بازخورد هرکدام بر روی دیگری تاثیر مستقیم میگذارد.این دو رشته در سازمان های پیشرفته در یک سو قرار دارد. ترکیب فکری این دو سرنوشت سازمان را مشخص میکند .

وظایف مدیر تبلیغات را برای آگاهی بیشتر شرح میدهیم:

وظایف کلی مدیر تبلیغات

  1. هدف گذاری تبلیغات

  2. مدیریت و ایجاد واحد تبلیغات

  3. شناسایی نوع تقاضا و مشتری

  4. ایجاد استراتژی های تبلیغاتی

  5. ایجاد تیم آنالیز عملکرد

  6. برنامه ریزی تبلیغاتی برای هر دو سبک بازار دیجیتالی و سنتی

  7. بررسی بازخورد ها برای ارائه پیشنهادات فنی و بازاریابی

  8. ایجاد روابط کاری با واحد های مربوطه

ویژگی های کلیدی مدیر تبلیغات

  1. مهارت های تحلیل و بررسی پیشرفته

  2. مهارت های ارتباطی

  3. مهارت های اجرایی

  4. مهارت های انگیزشی

  5.  مهارت های مدیریتی بخصوص مدیریت هزینه، زمان و بودجه

وظایف مدیر تبلیغات را در راگت شرح میدهیم. ما برای مشاوران و مدیران تبلیغاتی آموزش داریم. آموزش های راگت شما را برای رشد آماده میکند . چالش ها را به شما نشان داده. و برندینگ شما را توسعه میدهد. خلق و توسعه برند در بستر وب . خلق و توسعه برند در شهر.