تغییر لوگوی اسنپ

تغییر لوگوی اسنپ

تغییر لوگوی اسنپ و اپلیکیشن جدید اسنپ

تغییر لوگوی اسنپ هم مثل تغییر لوگوی اکثر برندهای مطرح حرف  و حدیث های زیادی داشت . تغییر لوگو در هر برند پیام های متفاوتی رو به مخاطب منتقل میکند. تجربه نشان داده تغییر لوگو در هر برند دلایل زیادی دارد.

تغییر استراتژی، ارایه خدمات یا محصولات جدید،تغییر سیستم  بنیادی . مدرنیته ، تغییر بازار هدف ، برند سازی و . از مهم ترین دلایل تغییر لوگو در برندها بوده اند. این دلایل از هر بعد برای سازمان حیاتی و مهم است .

ولی دلایل دیگری نیز در کشورهای جهان سوم وجود دارد مثل :

کپی بودن ، غیر مرتبط بودن ، اشکالات قانونی و اسلامی، عدم ثبت آن و…

این دلایل که گاه ناچارانه برند را به آن سمت میکشد نیز برای برند مهم است.

مساله ی مهم تر بازخورد این تغییر در ذهن مخاطب است. هر برند در پشت پرده ی این تغییرات سعی به القای مفهوم و ذهنیتی به مصرف کننده دارد. این که حال حاضردر القای آن موفق است یا خیر بسیار بولد تر از آن است که  سالیان بعد  این ذهنیت  به وجود آید.

اپلیکیشن جدید اسنپ

تغییر لوگوی اسنپ پس از رونمایی با انتقاد شدید طراحان روبرو شد. در ادامه نیز  مخاطبین عادی  استقبالی از این تغییرات نکردند . آمارکامنت شبکه های اجتماعی حاکی از مخالفت اکثریت غریب به اتفاق دارد . دلیل این به روز رسانی از طرف خود شرکت یک تغییر بزرگ جلوه داده شده. آیا فقط از لحاظ گرافیک خواهد بود . ؟ اسنپ به عنوان یک استارتاپ فعالیت خودرا شروع کرد . با رشد و ترقی ، بکند و برند سبقت خوبی از گرافیک و لوگو گرفت. این پیشرفت آنقدر برندینگ خوبی را به همراه داشت که انتظارات را از لوگو و رابط کاربری بسیار بالا برد. بالا رفتن انتظارات ، باعث شد لوگوی قبلی هم به چشم حرفه ای ها نیاید.چون ارضای انتظارات مردم در ایران سخت است .

تفکر جامعه نسبت اسنپ

اسنپ الگوی بسیار خوبی برای جوانان کشور بوده. شرکت های زیادی نیز با نگاه به این برند به دنبال صرف فعل خواستن هستند. این شرکت که با رقبای زیاد، بسیار سریع به اوج رسید به کجا میرود ؟

اپلیکیشن جدید اسنپ چه اهدافی را دنبال میکند

گفته هایی که از آژانس های دیجیتال مارکتینگ و کانون های تبلیغاتی در سمینارها شنیده ایم . به ترتیب بر کپی بودن لوگو – تغییر در استراتژی – ارایه خدمات بیشتر به غیر از تاکسی یابی حکایت میکند. این تغییرات در لوگو شاید واقعا زیبا نیست . در حال حاضر جدای از بحث لوگو ترکیب رنگی خوبی را در گرافیک وب و اپ نمیبینیم. رنگ سبز روشن پالت پنتون PANTONE 7479 C . در کنار ترکیب با سفید اصلا رابط کاربری خوبی را ایجاد نمیکند. این تغییرات گرافیکی در حال حاضر تنها انتقاد به همراه داشته و گله از اسنپ زیاد شده.

تغییرات در راستای تبلیغات

در تبلیغات مدرن اینگونه تغییرات لوگو با تبلیغات کلامی آمیخته برخی اهداف میشوند . اما تحقیقات نشان میدهد این رنگ مشاهده ی خوبی در چشم افراد کهن سال دارد.آیا این انتخاب رنگ از روی زیرکی و آگاهی نسبت به این موضوع انتخاب شده یا؟ به هر حال این تغییر لوگو به دلیل ارایه کلیه خدمات این هلدینگ در یک اپلیکیشن است . بهتر بود اسنپ این تغییرات را جدای از اضافه سازی خدمات از بعد دیگری نیز ارایه میکرد.

مزایای تغییر لوگوی اسنپ و اپلیکیشن جدید اسنپ

  • استفاده از یک اپلیکیشن جامع به جای چند اپلیکیشن متفاوت
  • جذب مشتری از خدمات پر مخاطب مثل اسنپ
  • بازکردن یک اکانت به جای چندین اکانت
  • استفاده از موجودی حساب یا شارژ در سایر خدمات
  • یکپارچه سازی ارایه خدمات
  • اتصال خدمات به یکدیگر
  • برند سازی و اعتماد سازی بهتر
  • کاهش هزینه ی تبلیغات خدمات جدید
  • تبلیغات یکی از خدمات به بازار هدف و معرفی سایر خدمات در اپ
  • کاهش هزینه های برنامه نویسی
  • به وجود آمدن باشگاه مشتریان جامع

 

اپلیکیشن جدید اسنپ با متد خاص برند سازی و جذب مشتری یکه تازی میکند. رقبا شرایط سختی برای مبارزه با آن دارند .اسنپ پتانسیل و علاقه ی زیادی به اضافه کردن خدمات جدید دارد. که با استفاده از این اپ جامع راه برای او هموارتر است.

محمد دیانیان

اپلیکیشن جدید اسنپ

مشاور خلق و توسعه برند